Gå til innhold

Gopro


Olav Haug

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Har ett problem med mitt gopro 2 som jeg håper noen kan hjelpe meg med?

Får spilt inn ett opptak og får sett via vlc eller mediaplayer. når jeg prøver å spille opp på nytt og så skal se på opptaket får jeg beskjed at det ikke er riktig codex og eller at windows ikke klarer å spille av. virker som at filen er skadet på en måte. Dette skjer gjerne når det ligger flere filer inne på minnekortet. Minnekortet er class 10 32 GB kort.

Kameraet har også begynt å slå seg av selv etter kun noen minutters opptak.

Er det noen som har hatt samme problem

thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hei,

Skulle gjerne hatt en Tripod/"Monopod" til den nye goproen? Veit ikek om det heter monopod, jeg, men tenker uansett på en slik enkeltfot-sak, gjerne med spiss i bånn slik at den kan stikkes ned i jorda.

Noen anbefalinger til noe som ikke koster skjorta?  <<l

Hva med en teleskopisk stang slik meitefiskere bruker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett problem med mitt gopro 2 som jeg håper noen kan hjelpe meg med?

Får spilt inn ett opptak og får sett via vlc eller mediaplayer. når jeg prøver å spille opp på nytt og så skal se på opptaket får jeg beskjed at det ikke er riktig codex og eller at windows ikke klarer å spille av. virker som at filen er skadet på en måte. Dette skjer gjerne når det ligger flere filer inne på minnekortet. Minnekortet er class 10 32 GB kort.

Kameraet har også begynt å slå seg av selv etter kun noen minutters opptak.

Er det noen som har hatt samme problem

thomas

Fant dette på vevet:

Short recordings: if your camera stops on it's own while video recording, that usually means the card isn't fast enough or isn't compatible with the version 1 camera.  See SD Cards section above.

CODEC: If your computer is not recognizing the MP4 format, you probably need to add an h.264 coder/encoder codec.  The camera records with an MP4 file with an h.264 video codec (compressor). 

http://www.eyeofmineactioncameras.com/Articles.asp?ID=251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulik kvalitet på SCHD kort. Selv bruker jeg klasse 10 fra Lexar eller Sandisk. Aldri opplevd slike problem, men det finnes også kopier av slike kort på f.eks eBay hvor jeg har opplevd ulike problem. Oppdatering til siste firmware er smart.

Du sier at du bruker klasse 10, noe som skal være mer enn godt nok til HD2. Denne skrivehastigheten har du først behov for hvis du lager time lapse med bildefrekvens på 0,5 sekunder. Store datamengder skrives til minnekortet på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortet er av type samsung 32gb class 10. har lagt inn ny firmware men opplever fortsatt at filer ikke vil spilles av. Har også formatert kortet opptil flere ganger.

thomas

Det er ulik kvalitet på SCHD kort. Selv bruker jeg klasse 10 fra Lexar eller Sandisk. Aldri opplevd slike problem, men det finnes også kopier av slike kort på f.eks eBay hvor jeg har opplevd ulike problem. Oppdatering til siste firmware er smart.

Du sier at du bruker klasse 10, noe som skal være mer enn godt nok til HD2. Denne skrivehastigheten har du først behov for hvis du lager time lapse med bildefrekvens på 0,5 sekunder. Store datamengder skrives til minnekortet på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frekk og bryter meg inn i tråden...

Jeg har et Panasonic videokamera og den lager en mappe og filstruktur på minnekortet, noe den er nødt til for at kameraet skal klare å kommunisere med minnebrikken.

Vanskelig forklart, men legger ved et bilde av minnekortet til mitt videokamera.

[attachimg=1]

post-4748-13949894635759_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet til ett annet minnekort og så langt spilles alle opptakene fint. Har spilt inn 4 til 5 små snutter og alle virker. skal prøve litt flere opptak i morgen så får en se. Skal prøve 32gb kortet i gopro 3 kameraet for å se om jeg får samme problemet der. Mistenker at 32gb kortet er kaputt.

thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp f.eks san disk extreme eller pro klasse 6 og oppover(gjerne)på ebay.Kjøp heller flere brikker 8 og 16 gig,formater med den uniten du bruker.

Aldri hatt noen problem med ebay brikker bare styr unna transend (eller hva de heter)og brikker med fancy ukjente navn.

Jeg har "gått omveier" for å unngå Transend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...