Gå til innhold

Fluesnøre til Scott A2 9f, wf 5


Ols1

Anbefalte innlegg

Har en Scott A2 9f, wf5 stang. Pr dags dato har jeg et wf5 flyt Gudeline presentation snøre. Lure på å bytte til Loop 85 eller 100 Evotec. Jeg er ikke verdensbeste fluekaster og ønsker derfor et snøre som er lettkastet og som gir en del gratis: lengde og litt tilgivelig på kastefeil. Hva ville dere satt på? eller har jeg allerede et optimalt snøre? NB- fisker mest med tørrfluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Scott A2 9f, wf5 stang. Pr dags dato har jeg et wf5 flyt Gudeline presentation snøre. Lure på å bytte til Loop 85 eller 100 Evotec. Jeg er ikke verdensbeste fluekaster og ønsker derfor et snøre som er lettkastet og som gir en del gratis: lengde og litt tilgivelig på kastefeil. Hva ville dere satt på? eller har jeg allerede et optimalt snøre? NB- fisker mest med tørrfluer.

Tror ikke det er store forskjellen mellom Presentation og Evotec 85. Kan være du bør vurdere Presentation i #6 hvis du synes det tar litt tid å få ut snøre (at #5 lader stanga dårlig (for deg))

Jeg liker veldig godt SA Trout i #5, men det er meg. Hvis andre svarer på din tråd kommer det sikker en håndfull med andre forslag. Det beste er å få prøve flere snører på vannet. Da slipper du som oss andre få skuffen full med snører og slank lommebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Har sjølv Presentation i klasse 5, men ikkje på Scott A2.

Synst Presentation ikkje er det beste nybegynnersnøre da det

lager griseromper dersom du er litt kjapp i kast/dobbeltrekk, det er

stort sett likt som Evotec 85.

Skal du kjøpe nytt snøre så gå for evotec 100, heilt

klart det beste av dei du nevner....( Dette er da mi meining)

Bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller Scientific Anglers Air Cel, billig og veldig bra <<l

..Helt enig, tipper at denne vil passe meget bra til stanga og behovet ditt. Etter min erfaring er liner med kort klump, som f.eks. Presentation, vanskeligere å håndtere i litt lengre kast. Air Cel har middels klumplengde, ca 12m.  (40')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...