Gå til innhold

Såre skuldre


Gronnvbx

Anbefalte innlegg

Jeg var litt i tvil om jeg skulle opprette en ny tråd, eller fortsette på Willmann1000 tråden om «Fluer som ikke ble helt som planlagt». Jeg besluttet det første.

Det tok meg flere kvelder med mye lesing før jeg oppdaget hovedforskjellene mellom fiske på stille vann og rennende vann. Hackle og dressing, representasjon vs imitasjon. Egentlig er det sikkert ganske logisk, men for en amatør som meg, blir det meste veldig 'AHA!' og 'ÅJA!' for ikke å glemme den slageren 'Å FAAaaaaa….!'. Sistnevnte blir ofte brukt i sammenheng med binding av fluer.

Etter tre helger krokbøyd over bindestikka har jeg bundet en del fluer jeg gleder meg til å forsøke. Videre ligger det mange fluer i vinduskanten og venter på at sjangeren "Muterte Fluer Bundet i Fylla", skal etableres som en ansett og anerkjent stilart.

post-27783-13949894662091_thumb.jpg

post-27783-13949894662566_thumb.jpg

post-27783-13949894695143_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etter tre helger krokbøyd over bindestikka har jeg bundet en del fluer jeg gleder meg til å forsøke. Videre ligger det mange fluer i vinduskanten og venter på at sjangeren "Muterte Fluer Bundet i Fylla", skal etableres som en ansett og anerkjent stilart."

Ja, tror det er på høy tid å gi de av oss hører under paraplyen "Muterte Fluer Bundet i Fylla" et ansikt. Jeg er imidlertid usikker på om vi representerer et flertall eller et mindretall blant fluebindere flest. Det kunne ha vært interessant å foreta et mer presis kartlegging av oss og på den måten å fått oss ut av skapet". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boksene dine er snart fulle, ikke dårlig! Masse fine fluer der, Gronnvbx. Likte sedge'ene dine godt. <<l

Ehe..kremt.....fyllefluer!?? Nei...ehhemm.....det tror jeg ikke forkommer her i gården....host...hark.... :-X:o;D

Lurer hva jeg tenkte på da haletrådene på denne blei påsurret og tilpasset en fuktig og sein lørdagskveld.... ;D ;D

dki005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sedge'ene er bundet med forskjellige kropper: CDC, Fly-Rite med eller uten Påfuglherl. Alle har fått "CDC-bein" i håp om at de kan fiskes litt aktivt :)

Haletråden...ja...laaaaang klekker? Men ikke noe en saks ikke kan rette opp i  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...