Gå til innhold

ATH samling til salg på 123nu.dk


Anbefalte innlegg

Er klar over at jeg med forrige innlegg beveger meg i gråsonen i forhold til å kommentere andre personers salgsinnlegg.

Når det gjelder ATH sneller er det imidlertid avgjørende for en samler å kunne se forskjell på ekte vare og senere danske produksjoner. Dette er av egen erfaring ikke kunnskap som detter ned i fanget på en. Danskproduserte sneller ser også ut til å øke i verdi, men ikke i samme grad som de originale. Om verdiøkningen på danske sneller skyldes at enkelte samlere rett og slett ikke vet hva de kjøper kan selvfølgelig diskuteres

Vær oppmerksom på at sneller som ATH Seatrout og Salmon samt Gallatin-snellene ikke har noen ting som helst med Ari t Hart å gjøre. Han har ikke designet dem eller produsert dem, de er et rent dansk produkt.

Historien rundt ATH/Ari t Hart er smått brokete og uoversiktlig og som samler selv vil jeg gjerne hjelpe folk til å vite hva de faktisk kjøper. Som eksempel kan nevnes at ATH F-serie med serienummer fra drøye 4000 og oppover er danskproduserte.

Igjen, danskproduserte ATH er fine fiskesneller, men har et lavere samlerpotensiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å krangle, men.... I en tidligere tråd gjentok dette svaret seg flere ganger:

Blablablabla, det er opp til kjøperen om han er smart nok, eller har vett nok til å undersøke dette selv....

Igjen, jeg er ikke ute etter å ta noen, og jeg synes at du sier ifra her er helt riktig.

Samtidig syns jeg det også er viktig å presisere at man får kjøpt de samme stengene, NYE til en lavere pris enn det som forlanges på bruktmarkedet. Kall det gjerne en slags forumssikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generellt er jeg enig med deg Tor Arne når det gjelder salg av utstyr det er lett å skaffe seg informasjon om. Det var jo også etter en episode med nedrakking av en annonse her på forumet at jeg startet en tråd om dette. Ingen har noenting med prissettingen i slike annonser bortsett fra selger selv.

Det var heller ikke min intensjon å påpeke prisnivå på de aktuelle snellene, men å opplyse om originaliteten til det som anses som samlerobjekter. Disse snellene er ikke lenger å få kjøpt over disk, og de siste Hollandske rullet ut i butikkene for 15-20 år siden. Det er dermed ikke like lett å orientere seg om relevante faktaopplysninger for en gryende samler. Som sagt var det samlerpotensialet jeg ville få fram her. Siden jeg selv har bidratt til å "hause opp" stemninga rundt ATH-samling føler jeg et lite "ansvar" for dette. Hva folk ellers er villig til å betale skal jeg overhodet ikke legge meg opp i.

Dette blir som å sammenlikne gamle, sjeldne HArdy-modeller med dem som ble produsert på 90-tallet. En Perfect ser ganske lik ut uavhengig av årsmodell, men samlerpotensialet skiller enormt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...