Gå til innhold

Splitcane.


hotfix

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg er vel ikke så anderledes enn alle andre håper jeg, og jeg ønsker meg virkelig en Cane..

Men jeg har ikke inngående kunnskap på dette området, ei heller utømmelige ressurser.

Jeg har lest en del på nett og på slik måte prøvd å skaffe meg det jeg trenger å vite.

Mitt spørsmål er som følger: Er dette en god og prisvennlig stang? http://www.baardsen.no/produkt/fiske-utstyr/fluefiske/fluestenger-enhands/ajensen/a.jensen-splitcane

Og hvor mye må man påberegne hvis man ønsker å få bygd en stang fra en Norsk stangbygger.. kansje helst en her inne..?

-Kurt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Jeg er vel ikke så anderledes enn alle andre håper jeg, og jeg ønsker meg virkelig en Cane..

Men jeg har ikke inngående kunnskap på dette området, ei heller utømmelige ressurser.

Jeg har lest en del på nett og på slik måte prøvd å skaffe meg det jeg trenger å vite.

Mitt spørsmål er som følger: Er dette en god og prisvennlig stang? http://www.baardsen.no/produkt/fiske-utstyr/fluefiske/fluestenger-enhands/ajensen/a.jensen-splitcane

Og hvor mye må man påberegne hvis man ønsker å få bygd en stang fra en Norsk stangbygger.. kansje helst en her inne..?

-Kurt-

Hei  :) Kom deg i dialog med Vidar Steimler her.

Det de sier de som har greie på cane, er at han er i verdensklassen når det gjelder å lage cane-stenger. Og han er også meget ryddig, og mann til å stole på.

Jeg skulle gjerne ha hatt ei stang fra han selv jeg, men godt håndverk koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei "god" splitcane koster nok litt mer enn hva du linker til her.  Det første jeg ser på er finnish. Den skal være upåklagelig. Og så kommer jo det viktigste og det er selve emnet. Er alle spilene (hex) like store ? Er det synlige limfuger? De asia stengene jeg har sett til nå har ikke hvert der. Der har det vært så å si alt på hver stang, men de har kastet greit.

For meg er estetikk det viktigste på cane. Enten du velger masse bling eller går for en mer minimalistisk stil. Det skal være bra håndtverk. Og så er det aksjonen da  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig for svar.. Da tenker jeg at jeg har begynt å spare ;D

Det er igrunnen en ordentlig cane jeg er ute etter.. Jeg har en 7mnd gammel sønn også

så tanken på en ordentlig stang som kan "følge slekters gang" gjør det liksom verdt

investeringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...