Gå til innhold

Sage One vs. Sage Tcx #4


Geir Pettersen

Anbefalte innlegg

Den ene er vel mer fiskestang enn den andre. Den første er en fast action og TCX er en ultra fast action. Har ikke testet tcx i annet enn 590 og 690 men den river skinnet av pølsa kan du si, one er ikke så sprek. Mer laget for å kaste godt med, men også fiske med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet Sage One 490 og 690 for Jakt&Fiske før jeg ble med i Loop Team Norge i fjor. Nå skriver Tore heldigvis at One 486 er mykere enn 490. Jeg synes One 490 var flott, men syntes den var i overkant stiv for en 4'er til fiskebruk. Nå kom aldri den siste testen av 490 på trykk, men jeg ville gitt den terningkast 5 som firerstang (trekk p.g.a. stivhet) og kommentert at jeg ville gitt den terningkast 6 brukt som 5'erstang.

Vet ikke om det var noe hjelp ettersom det er 486'en du er interessert i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet Sage One 490 og 690 for Jakt&Fiske før jeg ble med i Loop Team Norge i fjor. Nå skriver Tore heldigvis at One 486 er mykere enn 490. Jeg synes One 490 var flott, men syntes den var i overkant stiv for en 4'er til fiskebruk. Nå kom aldri den siste testen av 490 på trykk, men jeg ville gitt den terningkast 5 som firerstang (trekk p.g.a. stivhet) og kommentert at jeg ville gitt den terningkast 6 brukt som 5'erstang.

Vet ikke om det var noe hjelp ettersom det er 486'en du er interessert i?

Hei. 486 var bare en tanke frem til det som kommer av erfaringer her. Tror nok da kanskje 490 er mer meg. Fisker jo med TCX 690 og S4 696 på tøffere forhold på fjellet.Har hatt Sage TXL 7'10 #3 som "pingle-stang", men har bestemt at guttungen på snart 5 skal få den. Derfor tenkte jeg på en #4 med fart i. Det er tildels grov ørret, mye vind og har noen ganger behov for lange kast...

Takk for bra info

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...