Gå til innhold

Tilbakeblikk - ørretfiske på Island


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hei  :)

Denne filmen her er ferdigsolgt i butikka, så det har ikke noe med det å gjøre lengre.

Men av og til så dumper jeg borti og ser på denne gamle film-traileren her, og jeg må si at

Gordon Fjeld skapte en magisk god stemning med denne traileren han lagde. Musikk, film og

klipping, ja, hele pakka. Det er hans verk alt dette. Filmen også for den del. Hans verk.

Jeg sjølv så den ikke før den var ferdig, så jeg har ingen delaktighet eller ære av den.

Gordon er flink. Til å skape god stemning. Rett og slett. Det var han som lagde den urgamle-ørret-historien fra NRK med Kråbøl her for noen uker siden fra Raufoss.

Jeg, Gordon og Odd følte oss nok som noen pionerer her, når vi utforska ørretfisket på Island.

Så all ære til Gordon. Dette er hans film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser den vil jeg tilbake!

Den filmen skaper den følelsen jeg hadde når jeg satt ved elva... Helt alene... Perfekt vær, perfekt temperatur og store fisker som tok tørt...

Vannet var ikke mer enn halvmeteren og stooore røyer og ørret kom plogende side om side.

Etter Kola er dette for min del himmelen på jord André

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der du er 3:25 ut i filmen har jeg også vært, Andrè. Dessverre var jeg bare ca 16 år og altfor uerfaren til å lure mange fisker...ble stående å se på nokså stor fisk uten å ha særlig sjanse på å lykkes. Og guiden vår var mer opptatt av brennevin enn å vise oss de beste stedene :D Men du verden for en flott plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk.

Dan - filmen er spilt inn under en juni-tur og en senhøst-tur. Alt du ser før det blir snø, kaldt og fælt er i juni.

GAB - harmelig å ende opp der med en party-guide ja  :) Jeg hadde også leid inn en guide der til å følge meg opp og ned langs elva et par timer uten fluestang, for å fortelle litt historikk og funny facts om elva. Så sendte jeg ham hjem jeg før vi begynte fisket. Men ikke dumt med guide der antagelig. Sparer seg nok for en del leiting, selv om jeg synes det er en del av moroa. Men som uerfaren 16-åring er man nok ganske sjanseløs i Galtalækur ja. Jeg hadde i hvert fall vært det  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...