Gå til innhold

Ny snelle, snøre tips osv.


foslanden

Anbefalte innlegg

Gjest Mergus Merganeser

Er null knarr i Dry Fly, men litt lyd er det jo. Så spørsmålet hvilken lyd du ønsker..

Har ikke du Raymond en snelle TS her på forumet da? Hatch Moonson, har en slik en selv og er svært fornøyd!!!

....pen lyd også  <<l

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er null knarr i Dry Fly, men litt lyd er det jo. Så spørsmålet hvilken lyd du ønsker..

Har ikke du Raymond en snelle TS her på forumet da? Hatch Moonson, har en slik en selv og er svært fornøyd!!!

....pen lyd også  <<l

John

Jo, har en Hatch Monsoon 3+ til salgs. Fantastisk snelle med overlegen brems og rå, men diskre knarr

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=28196.0

Er ikke brems på Dry Fly, kun overløpsbrems. Dvs at du må bremse med hånden. Krever litt vedlikehold også, må vaskes med jevne mellomrom ellers vil det komme urenheter mellom hjulene og spise seg inn i aluminiumen

Snøret har jeg null formening om, men har prøvd 4M med Guideline 4Cast. Var en finfin kombo det <<l

Guideline Experience er ei annen line som vil funke knall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Er ikke brems på Dry Fly, kun overløpsbrems. Dvs at du må bremse med hånden. Krever litt vedlikehold også, må vaskes med jevne mellomrom ellers vil det komme urenheter mellom hjulene og spise seg inn i aluminiumen

Noen liker, andre ikke....  ;)

Jeg har ikke sans for de trad. Danielsson snellene... Men da snakker jeg for min egen del! En annen sak er hvis du sammenligner kvalitet på disse to snellene da ligger Hatch milevis foran med et betydelig tykkere gods og generell mer robust konstruksjon!! Jeg har hatt begge disse, og er fortsatt i besittelse av Hatchen hvis det sier deg noe... <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Danielsson er førstevalget her, uten å mukke..

Danielsson og Hatch blir som å sammenligne Audi og Porsche; begge er gode biler, men Porsche'n er likevel best. Har du tatt i en Hatch, så skjønner du hvorfor 8)

Til opplysning har jeg hatt en Danielsson Nymph og eier en Hatch Monsoon..

Tilbake til topic.. du gjør ingen feil med en Dry Fly, så er det sagt. Knall snelle <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på Hatch blir litt for drøy for min del.

Har dere andre tips til sneller med brems og stor diameter?

Har helst lyst på brems men finner jeg ikke noe annet som frister så går jeg for en Dry fly.

Kunne tenkt meg feks en Loop opti men igjen så er det prisen som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatch er flotte sneller, men de vil aldri bli klassikere, som Danielsson trad snellene . . . De har et tidløst design, og ingen andre lager noe lignende. Da gjør det heller ikke noe at de er nydelige, både i utseende og praktisk bruk.

Selv syntes jeg lyden fra ei spinnende Trad-snelle er noe av det kuleste jeg har hørt fra ei snelle  :)

Gå for Dryfly'en, du . . . Bedre snelle får du ikke til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatch er flotte sneller, men de vil aldri bli klassikere, som Danielsson trad snellene . . . De har et tidløst design, og ingen andre lager noe lignende. Da gjør det heller ikke noe at de er nydelige, både i utseende og praktisk bruk.

Selv syntes jeg lyden fra ei spinnende Trad-snelle er noe av det kuleste jeg har hørt fra ei snelle  :)

Gå for Dryfly'en, du . . . Bedre snelle får du ikke til den prisen.

<<l

Og Natutilus FWX..funker som snus det gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Danielsson er førstevalget her, uten å mukke..

Kan du si litt mer hvorfor?? Har du sammelignet / prøvd begge?

Mvh

John

Ja, har sammenliknet. Uansett er dette en smakssak, og ikke et debattema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Danielsson er førstevalget her, uten å mukke..

Kan du si litt mer hvorfor?? Har du sammelignet / prøvd begge?

Mvh

John

Ja, har sammenliknet. Uansett er dette en smakssak, og ikke et debattema.

Neida, jeg bare lurte  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DD= Disc Drag: Det er en skikkelig brems.

CC= Click Check: det er en overløps brems.

Jeg har den CC og den passer perfect til en firer stang. Snellen har en stor radius og er lett...

Er CC samme type brems som på Danielsson orginal snellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...