Gå til innhold

Cortland Seatroutseeker Pro


Knut R. Skåre

Anbefalte innlegg

Har brukt dette nå i et par uker, og må si at dette kommer til og bli avtager til coastel snørene hos meg.

Lite krøl og snøre blir ikke for stivt i kulde. Og det fisker bra :)

Kaster ganske bra med dette snøre men jeg måtte opp en klasse for og få perfekt match til stanga (Z-axis)

Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode: Det er nok fordi linene er designet av folk som aldri har fisket saltvann..

Synd de ikke spurte en ekspert først da ;D

Synes det er deilig med flytende skyteline jeg <<l

Ja hadde de bare gjort det såå..

Men kommer nok etterhvert ;)

For det er ikke mange lineprodusenter som har rene saltvannsfiskere i stallen og de fleste bare kaster seg på en hype og kopierer det som alt finnes av liner, kun for å også kunne tilby det samme som konkurrentene. Det er så nyskapende atte :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode: Det er nok fordi linene er designet av folk som aldri har fisket saltvann..

Lina ser grei ut den, men etter min smak heller hel int.

Kunne med fordel vært hel int ja.

Testet den en kjapp runde nå, #6 til en medium rask 9ft #5. Erfaringsmessig så ligger ofte cortland en klasse under min gane, spesielt for clear cammo og også hva gjelder seatroutseeker pro. Det var grisesurt så det ble på ingen måte en lang test, men lina er relativt myk og fin og oppfører seg fint i kulda (første gang jeg har hatt neglsprett på år og dag, men rigget til gjengjeld fire oppsett). Klumpen er stabil og fin og den innfridde såpass at den blir den foretrukne lopperiggen fremover. Men ja. Sakte int skyteline burde ikke være så vanskelig å få til ;) Uansett er nok dette ei line mange vil kunne trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode: Det er nok fordi linene er designet av folk som aldri har fisket saltvann..

Lina ser grei ut den, men etter min smak heller hel int.

Kunne med fordel vært hel int ja.

Testet den en kjapp runde nå, #6 til en medium rask 9ft #5. Erfaringsmessig så ligger ofte cortland en klasse under min gane, spesielt for clear cammo og også hva gjelder seatroutseeker pro. Det var grisesurt så det ble på ingen måte en lang test, men lina er relativt myk og fin og oppfører seg fint i kulda (første gang jeg har hatt neglsprett på år og dag, men rigget til gjengjeld fire oppsett). Klumpen er stabil og fin og den innfridde såpass at den blir den foretrukne lopperiggen fremover. Men ja. Sakte int skyteline burde ikke være så vanskelig å få til ;) Uansett er nok dette ei line mange vil kunne trives med.

Lars Vegas: Går du én klasse opp på Evotec 100en også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvilken stang jeg bruker. Har noen eldre LTS som jeg må jeg må opp en klasse på, mens til andre stenger som Loop Cross S1 så passer det godt sammen. Men evotec 100 samsvarer relativt bra med klassifiseringen. Men har du en kjepp så kan de være fornuftig å få litt mer tyngde i klumpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...