Gå til innhold

Noen som har prøvd : Winston boronIII-SX og Winston Boron III X


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har både SX #7 9" og B3x #8..

Fisker mye med SX om dagen, den er veldig rask, gjevn og pressis, ligger godt i hånden, lett er den også..Jeg bruker en Ridge Clear 6/7 på den , men skulle gått opp ett hakk , får ikke spent opp stangen før en del line er ute.. Skal selv

bruke den til havabbor når den tid kommer..  Den har ingen problemer med å kaste ut store fluer i krafitig vind..

B3x #8 9" Denne er enda lettere en sx , gjevn fin stang med krutt i som lett kaster ut linen.. Brukte den til havabbor i 2011.. Om du har prøvd b3x #7 9" så er #8 hakket hardere men samme gjevne aksjon..

GVX #8 er en nydelig stang, ikke like hard som b3x #8 . Denne har ikke noe problem med å kaste store fluer , men om det er mye vind , ville jeg gått for b3x eller SX.. Selv

Vil jeg nok bruke min SX #7 til nesten alt av havabbor fiske i år.. Det er så mye krefter i den stangen at det er perverst.. Men du må vudere SX #6 9" den er ikke mye svakere en SX #7 .. Den er også litt "mykere".. Se på Winston tråden.. Tror Stig har skrevet noe  ord..

Ble skrevet i all hast dette , håper det hjalp deg noe :)

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung:

Du fikk fint svar fra C.R :)

Fisket bass med alle disse;

Rio Outbound #7 og airflo 40+ #7 til #8 stengene.

Jeg vil anbefale alle disse:

B3X #8

GVX #8

B2X #8 (mykere utgave enn de ovenfor)

B2MX #8 (kruttpakke av en stang..nydelig rask og jevn- kanskje en av de beste i den serien..pssst; CR selger en i "til salgs tråden fordi han allerede har 3 #8 stenger)

B3X #7 er kjempefin også..litt for snill for vindfulle dager med de største fluene, eller en fabelaktig "kombo" stang etter sjøaure og bass...jeg fisket bare med denne for 2 år siden...fikk svære basser :)

B3X SX #7 er den nyeste bekjentskapet vårt...den er rask/veldig rask...fikser de samme liner som #8 stengene ovenfor, vanskelig å si hvilken er "best for deg"..da personlig stil er viktig.

B3X #8 og GVX er knallfine...også B2MX som fremstår som den kraftigste av alle disse.

B3X SX #7 og #6 er unike kombistanger også..men til reint bass og tungt sjøfiske ville jeg satset på SX 7 eller B3X #8/GVX #8/MX #8

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi igjen

nei, det finnes ingen #7 GVX dessverre, og er ikke på programmet deres for året heller...synd egentlig.

Hvis du går for SX #7 9' så går du for en skikkelig rask og "lett i hånden" stang med stort bruksområde i kystfisket ditt.

Ønsket du å "lugna ned lite"- er det samme kraftpakken nesten i #6 9'6 SX- i tillegg er den fabelaktig til elvefiske med nydelig kraftfulle underhåndskastingspotensiale.

Og enda litt mer "sjøørretstang" enn havabbor er B3X #7 9'6 (som jeg anbefaler de fleste mer typiske elvefiskerne)

jeg skal ha meg SX #7 9' selv jeg/eller jeg bare bruker den fabelaktige SX #6 9'6 stangen min - i tilfelle jeg fisker etter havabbor igjen- selv om jeg egentlig hadde tenkt legge den ballen død etter dårlige høytrykk sist sommer.

Som du har skjønt her; Du kan ikke tråkke feil- de er fantastiske fine alle de nevnte stengene her- nesten litt irriterende at de er så allsidige og gode på sine måter- blir vanskelig å anbefale "DET ENESTE RETTE" :)

Lykke til- du vil få en stang for livet- one of a kind

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...