Gå til innhold

Nytt kamera!


Sondrefly

Anbefalte innlegg

Hei ! Ser etter et nytt kamera og sliter litt når jeg skal velge :) Er ikke en flink fotograf og har bestemt meg for å kjøpe brukt ettersom det er billigere (Har blitt skikkelig ivrig etter fiskefilming da ) :) Ser etter et speilreflekskamera til filming hovedsaklig :) tenkte meg et sted rundt 3000,- :)

Fint om noen kunne hjelpe med tips eller evt. selge meg et :)

MVH Sondre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer langt med 3000 kr i starten så lenge du kjøper brukt. Forskjellen på 550 og 600 er vel skjerm du kan vippe til siden. Ellers er ikke jeg veldig oppdatert på canon, annet enn at jeg vet at både 550d og 600d er flotte film og stillbildekameraer. Jeg ville ikke betalt mer enn 3000kr for hus + 18-55mm. Et annet objektiv som jeg ville kjøpt er 50mm 1.8. Denne ligger til 705 kr på japanphoto. Kupp! Har canon en lyssterk 25-35mm? Denne vil evt også være knall. Har du lyst til å svi av mer penger vil jeg anbefale et godt stativ og nd-filter!  

-Se på finn.no (vær kresen på selger, mye svindel + at prisene ofte er for høye)

-foto.no bruktmarked (mange seriøse gode selgere, ofte riktige priser, høy vareflyt, bruk fortsatt sunn fornuft når det gjelder selger)  

-fluefiskesiden business (jeg har hatt mange gode erfaringer her)

Edit:

Her kan sjekke "veiledende priser"

http://teambiathlon.no/index.php?module=price&c=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne dette vært noe http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40166989&searchQuery=canon%20600? Hva er forskjellen på filmkvalitet ++ fra 550-600d ? :) Er jo mye snadder med her, og skjønner jeg må legge prisen litt høyere enn 3000,- hehe :)

Videokvaliteten er identisk på følgende modeller: 550D, 600D, 650D, 60D, 7D. Samme sensor i alle sammen.

Men 550D har ikke manuelle lydmuligheter, og mangler også native ISO (f.eks. ISO 160, 320, 640). Hvis man installerer firmware fra Magic Lantern (en slags hack som åpner opp masse funksjoner som Canon har skjult for at man skal kjøpe de dyrere modellene istedet) får man dette + mye annet snadder som zebra, live audio metering, fokushjelp ++. 7D mangler også manuell lyd, og der finns dessverre det ingen hack som løser det.

Mitt tips hvis det er Canon og video det handler om: 600D (har manuell lyd og native ISO + roterende skjerm) eller aller helst 60D (samme funksjoner som 60D, men mye mer robust og bedre værtetting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne dette vært noe http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40166989&searchQuery=canon%20600? Hva er forskjellen på filmkvalitet ++ fra 550-600d ? :) Er jo mye snadder med her, og skjønner jeg må legge prisen litt høyere enn 3000,- hehe :)

Videokvaliteten er identisk på følgende modeller: 550D, 600D, 650D, 60D, 7D. Samme sensor i alle sammen.

Men 550D har ikke manuelle lydmuligheter, og mangler også native ISO (f.eks. ISO 160, 320, 640). Hvis man installerer firmware fra Magic Lantern (en slags hack som åpner opp masse funksjoner som Canon har skjult for at man skal kjøpe de dyrere modellene istedet) får man dette + mye annet snadder som zebra, live audio metering, fokushjelp ++. 7D mangler også manuell lyd, og der finns dessverre det ingen hack som løser det.

Mitt tips hvis det er Canon og video det handler om: 600D (har manuell lyd og native ISO + roterende skjerm) eller aller helst 60D (samme funksjoner som 60D, men mye mer robust og bedre værtetting).

Rettelse, etter siste firmware upgrade har 7D manuelle instillinger på lyd.

Sigma 30 mm 1.4 er knall til filming. Her er det store muligheter til å eksprimentere med dybdeskarphet.

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne dette vært noe http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40166989&searchQuery=canon%20600? Hva er forskjellen på filmkvalitet ++ fra 550-600d ? :) Er jo mye snadder med her, og skjønner jeg må legge prisen litt høyere enn 3000,- hehe :)

Videokvaliteten er identisk på følgende modeller: 550D, 600D, 650D, 60D, 7D. Samme sensor i alle sammen.

Men 550D har ikke manuelle lydmuligheter, og mangler også native ISO (f.eks. ISO 160, 320, 640). Hvis man installerer firmware fra Magic Lantern (en slags hack som åpner opp masse funksjoner som Canon har skjult for at man skal kjøpe de dyrere modellene istedet) får man dette + mye annet snadder som zebra, live audio metering, fokushjelp ++. 7D mangler også manuell lyd, og der finns dessverre det ingen hack som løser det.

Mitt tips hvis det er Canon og video det handler om: 600D (har manuell lyd og native ISO + roterende skjerm) eller aller helst 60D (samme funksjoner som 60D, men mye mer robust og bedre værtetting).

Rettelse, etter siste firmware upgrade har 7D manuelle instillinger på lyd.

Sigma 30 mm 1.4 er knall til filming. Her er det store muligheter til å eksprimentere med dybdeskarphet.

Jan

Jaha, det var jeg ikke klar over. Trodde det var umulig å skru av AGC fortsatt. Takk for rettelse!

Den Sigmaen er fin, ja, kjenner en som har den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...