Gå til innhold

Vadesko


Knut S

Anbefalte innlegg

Trenger tips til lette vadesko, som i tillegg kan brettes, rulles eller presses sammen i sekken. Hjelper ikke om de veier lite, når de tar halve plassen i sekken. Sko som primært skal brukes i marka og på fjellet, så jeg er ikke på utkikk etter filt, men gode gummisåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lett etter samme. Orvis hadde en gang i tiden dette. Jeg så noen i et norsk blad i fjor som kunne rulles sammen m glidelås. Husker seff ikke hvor. Bruker selv helly hansen gummi seiler sko som jeg synes er perfekt. Tar null plass og blir ikke tunge/våte. Er seff litt glatt hvis man vader

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lett etter samme. Orvis hadde en gang i tiden dette. Jeg så noen i et norsk blad i fjor som kunne rulles sammen m glidelås. Husker seff ikke hvor. Bruker selv helly hansen gummi seiler sko som jeg synes er perfekt. Tar null plass og blir ikke tunge/våte. Er seff litt glatt hvis man vader

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Takker. Har sett på flere slike løsninger med en type "sokke sko". Men er på utkikk etter vanlige vadesko til å bruke på fjellet. Skal kunne brukes til litt vandring, så sålen er nødt til å være god. Samtidig som de ikke tar for mye plass i sekken.

Hadde min første tur med de nye Patagonia Ultralight i dag. Og de var veldig behagelige og lette å gå i. Men ikke sjans i havet å få ned "rullet" de sammen på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt rask på avtrekkern der, men Simms har noen lette sko\vadesko som kanskje du kan bruke http://www.simmsfishing.com/shop/footwear.html

Ellers så har vel Korker noen lette vadesko, men har ingen link for hånden der :)

Rivertek boot så litt elastisk ut? Kanskje verdt å sjekke opp? Avhengig av en halvveis ok såle, da de skal dekke litt distanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen lett oppgave å finne slike sko, tror jeg :)

Jeg har ikke testet eller hold Rivertek Boa, men kjenner jeg Simms rett så er de nok sikkert ganske så stive..

Men sjekk det ut, jeg har som sagt ikke peiling på akkurat det :)

Tror du har helt rett. har på følelsen av Simms er like stiv som John Holmes på blå piller. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lette lenge i fjor. Prøvde litt forskjellig. Korkers er hvertfall ikke riktig. Hvis du skal gå mye på fjellet er jo joggesko en grei løsning. Har ikke sett noen rene vadesko som tar liten plass utenom omtalte fra orvis. Tror de het travel m er ute av prod.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Joda, de har Travel i size 7 (US) på Orvis sin egen hjemmeside. Synd jeg er size 8.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen langturer iført vadebukse. Benyttet joggesko + et ekstra par sokker utenpå neoprenen mot slitasje. Aldri vært så lett til bens med vadebukse før.

Er det jeg frykter er det beste alternativet. Går rett i mot mitt ønske om å være fullspekket fra topp til tå i top notch fluefiskestæsj. Absolutt siste utvei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Har lenge sett etter et godt alternativ til lettere vadeskoalternativer. Jeg har sett på forskjellige sneakers og løpesko men endt opp med at de ikke helt fyller de ønsker jeg har. Jeg har funnet et altenativ som jeg finner veldig interessant og som jeg tror fyller mange krav og ønsker. En sko som heter Icebug og som har studs i solen. Den er grovt mønstret og lett. Nesten som en joggesko.

http://www.icebug.se/ProductList.aspx?m=14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen langturer iført vadebukse. Benyttet joggesko + et ekstra par sokker utenpå neoprenen mot slitasje. Aldri vært så lett til bens med vadebukse før.

Er det jeg frykter er det beste alternativet. Går rett i mot mitt ønske om å være fullspekket fra topp til tå i top notch fluefiskestæsj. Absolutt siste utvei :D

Svensken er inne på noe med icebug. Vet ikke hva du legger i begrepet "top-notch", men dette kan ikke være langt unna ;D

icebug.tiff

http://www.icebug.se/Product.aspx?m=444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Aha, lette å sette på ... ta på ... ta på seg ... sette på foten. Top notch vet i fan, men virker som en grei sko som alternativ.

Den jeg la opp sist har ziper så jeg tror den er rimelig grei å få på og av. Men må innrømme at jeg tenkt det samme. Derfor har det ikke endt med kjøp enda. Vil teste den med neoprensokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crocs er uten tvil top notch. Gjerne i en litt dus grønnfarge, perfekt <<l

Victor, regner med at Norrøna Recon Pack gjør nytten med sine 125liter. Men man ikke bruke en kubikkmeter i sekken til vadeskoene, selv om man har plassen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut, ikke ta det ille opp, var ment å være semi-humoristisk.

125 liter er jo mye i seg selv. Pleier å bruke en 75 l på litt lengre turer, og da tar skoene opp ca 1/6 av sekken, men fjellskoene er jo like store, så de må jo også ha plass når det blir skiftet sko. Jeg er ikke noe fan av å ha skoene dinglene på utsiden av sekken heller.

Håper du kommer frem til en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det ikke ille opp, null stress. Vanskelig å få frem ironen på slike fora.

:D

Heller ingen fan av å ha for mye utstyr dinglende på sekken. Det hele ender vel med å stappe noen vanlige vadesko i sekken uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...