Gå til innhold

Stabburselva i Finnmark.


Tom R

Anbefalte innlegg

Men reiser vi til Kola' date=' er det helt OK med helikopter.....

 

Dobbeltmoral spør du meg![/quote']

 

Nå er Kola regulert på en helt annen måte, dvs. det er faktisk strenge restriksjoner på fisket, og ikke minst fangst. I Stabbursdalen kan du i praksis kverke alle 3-kilosørretene du får hvis du er så heldig å lure dem.

I tillegg er dessverre ikke nordlendinger kjent for å være spesielt smarte mht. bærekraft, det er utallige eksempler på rovfiske både med og uten garn. Og jeg snakker ikke bare om samer.

 

Vet ikke med helikopter, men flytransport foregår jo organisert til øvre deler av vassdraget. Mange gjør dette og padler ut.

 

Stabbursdalen begynner å bli mer og mer "befolket", en kamerat har jobbet som elvevakt der inne.

 

Lars T. Poppe//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stabbursdalen..

hadde selv tenkt å dra en elngre tur inn i stabbursdalen, men etter å ha lest denne tråden så er jeg noe usikker.

 

Er det virkelig så folksomt som enkelte sier i tråden? Man leter jo etter villmark, uten mennesker, helikopter, biler og gifte kjerringer.

 

Vil jo si meg enig i enkelte innlegg her at det folk må ta mer ansvar for stedene man besøker.

 

Det er ofte de som skal lettest til godstedene les-helikopter ol. som også søppler mest. De betaler i dyre dommer for noe de ikke får noe annet forhold til, siden de har betalt så mye for å "finne frem".

 

Jeg har jo betalt for at folk skal rydde opp etter meg, ikke sant?!!

 

Tror dette er en noe vanlig tanke gang rundt disse hobbyfiskerne som svirrer over hodene våre.

 

Om du føler deg støtt av innlegget, har du sannsynligvis latt driten din liggen igjen etter deg!!

 

Ønsker alle en fin sesong i 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...