Gå til innhold

SA Mastery Stillwater som krakelerer


Stian L

Anbefalte innlegg

For ca et år siden kjøpte jeg et SA Mastery Stillwater snøre til sjøfiske. Etter et halvt års bruk krakelerte det hele og ble ubrukelig. Jeg kontaktet butikken jeg kjøpte det og jeg fikk et nytt snøre. Brukte det nye snøre en liten måned i fjor høst og nå i vår. For ca en mnd siden skjedde det samme. Nærmest over natta krakelerer hele snøret..

Noen som har samme erfaring med glasslina til SA? Noen som har peiling hvorfor det her skjer? Et dårlig parti snører? Jeg bruker snørekurv og behandler snøret pent.

Gidder ikke det her å bytte snøre hvert halvår :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt SA stillwater som primærsnøre de siste fem/ seks årene, har ikke hatt de samme problemene som du beskriver... Jeg skyller snelle og snøre i springen etter hver tur, men ikke noe mer behandling.

Da jeg fisker ganske så intenst i sjøen året rundt, så estimerte jeg levetiden til ca et år på alle linene mine - har stillwater liner som kunne holdt langt lengere men liker å bytte får å ha en fresh start på ny sesong :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert borti samme greia som du...

Jeg var gjennom en del snører på kort tid. Det viste seg å vere rett og slett ett dårligt parti med snører.

Den jeg fikk i vår kjennes "rett ut"... Har enda ikke merka noe på den lina jeg kjøpte i slutten av mars.

På samme tid i fjor, så hadde jeg bytta ut to-tre ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener R.Kabbe på Nordisk sa noe om at det tidligere hadde vært enkelte dårlige/feilproduserte parti av denne lina. Har selv kun vært heldig med mine Stillwater liner, og makan til holdbare liner har jeg aldri vært borti.

Men jeg har et annet problem med et #5 snøre jeg kjøpte brukt her på forumet: Det er missfarget, grønnflekkete langs hele lina. Noen som har ide om hvordan man kan rengjøre/rense disse linene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette med enkelte glassliner fra SA, dette har vært liner i klasse 5.

Tror kanskje ikke de tåler salt så godt, ikke i så lave klasser. De holdt bare alt fra noen uker til noen få måneder.. Men så er det jo ikke en saltvannsline heller.

Men ett år tid burde den holde da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...