Gå til innhold

Veibeskrivelse til Børtervanna


Frosorensen

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som er villig til å gi meg en beskrivelse hvor det er best å gå/sykle når jeg skal til Børtervanna.

Jeg kjører bil fra Nesodden så da blir det mest hensiktsmessig å gå inn fra den siden av marka vil jeg tro?

Hvor langt inn kan jeg kjøre, og hvor bør jeg parkere?

Hvor lang tid bruker jeg å gå/sykle fra parkeringen?

Ellers er jeg veldig interessert i å bli med en kjentmann/dame i denne delen av marka om anledningen byr seg.

Er nyinnflytta, så her er jeg 100% på fremmede jaktmarker.

Er stort sett ledig kvelder og helger etter 1 juni.

Fisker stor sett med fluestang men er ikke fremmed for å bruke markstanga heller ;D

Håper noen kan hjelpe:-)

Hilsen Frode (mobil 45216376)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør til Bysetermåsan i Enebakk:

http://goo.gl/maps/wJ4Ji

Ta med sykkel og du er nede på no time. Neste utfordring er fiskingen; Egner seg ikke så godt å fiske fra land siden det er bratt og veldig mange viker og bukter. Ta med bellybåt i sekken eller ta turen til Vangen og lei kano på Mosjøen istedet. Vulgata der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det artige med Børtervann er at det går noen skikkelige rugger der. Veldig sjeldent de viser seg, selv under heftige (til Børtevann å være) vulgataklekkinger. Jeg har sett dem og hatt dem på, men aldri opp av vannet. Mange fisketimer for hver ørret over 500 g, men det så mange kriker og kroker. Å snike rundt med kajakken gir litt indianerfølelsen. Plutselig står ruggen og vaker kloss inntil et skjær...

Men sant, flere andre spennende vann der inne. Noen som veldig sjeldent omtales på nettet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei å hopp. kan svare veldig fort på dette. du kjører inn i ekebergdalen steller bilen din på tomten min. å sykkler eller går inn på grusveien til støa, pumper opp bellyn din å fyker uti. jeg har kasta bort store deler av livet mitt der, jeg er nærmeste nabo til ekerberg gård. hehe, men kan si det sånn at det er mange andre vann oppi der som er 10 ganger bedere. hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt kart også fisker i de andere vanna oppi der.

Mvh Kim-arve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...