Gå til innhold

Snøre til vannkast?


Arnt

Anbefalte innlegg

Hvilket snøre opplever dere som det beste til vannkast (klasse 4 og/eller 5)

Det kommer helt an på situasjonen og hvor langt du skal kaste. Til korte kast vil jeg anbefale Eikre Evolo, Guideline Presentation og Loop Opti Stream. Til lengre kast er Loop Opti Stillwater, Eikre Evolo Long Belly, Barrio GT125 og flere av Wullfs TT og LB-liner...

Personlig trives jeg sålangt best med Wulff Long Belly....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her guideline 4cast, som er ganske god, utfordringen med den er at klumpen er litt i korteste laget... klarer vel godt i overkant av 20 meter når jeg speyer med #4 NRX.... men: det blir noe vanskelig å kontrollere det når klumpen er såpass kort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kaster over 20 meter, hvor langt bak ligger ankerfestet ditt? Jeg har testet mange forskjellige liner, med vann til livet og 1 meter plass mellom meg og buskene... Jeg havner på Wulff Long Belly, Royal Wulff TT og Eikre Evolo Long Belly. VPT er også ei god line til vannkast, men ikke heelt på høyde med de nevnt over. Nå har jeg kjøpt meg noen Barrio-liner som skal prøves.. de koster under 300 kr. levert i postkassa. Sålangt virker de helt på høyde med andre liner som koster både det dobbelte og tredobbelte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankerfestet ligger vel en to - tre meter bak... men har ikke mer vann enn til midt opp på leggen.... Så det gjør det nok enklere... :)

Har fått meget god veiledning når det gjelder spey, så det har hjulpet meg mye...

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankerfestet ligger vel en to - tre meter bak... men har ikke mer vann enn til midt opp på leggen.... Så det gjør det nok enklere... :)

Har fått meget god veiledning når det gjelder spey, så det har hjulpet meg mye...

Arnt

Prøv å kast 20+ med ankerfestet 2-3 meter foran deg... da er enda bukta godt på baksiden av deg... Trene vannkast med ankerfeste bak seg er å gjøre seg selv en stor bjørnetjeneste.... Det er nærmest null verdt når man virkelig trenger sånne kast i trange situasjoner...

Men prøv ei line med litt lengre klump...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop Opti Stream og Stillwater er de to jeg synes fungerer best, i allefall når ankerfeste er et par meter foran meg :)

Hva er det som gjør at dem funker så mye bedre til formålet(tidlig ankerfeste) enn feks Aircel?

Jeg ville gjettet på forskjell i tapering,og det der med personlig smak og behag. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller fordi det står Loop på dem? Like mye smak og behag i produsent virker det som.

Jeg håper da for all del at så ikke er tilfelle?Er det noen som kjøper snører etter navn?

Antageligvis er det du sier tilfelle,og det er litt trist egentlig fordi da går man glipp av det faktum

at det finnes en haug med forskjellige veldig gode snører som ikke nødvendigvis må ha navnet Loop.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Flyteline til lange vannkast ? Evolo (lang klump) uten å blunke :)

Med sinktip: fikk ett nytt snøre fra kompis Blomberg for litt siden(klasse 7). Jaggu meg det sykeste snøret til vannkast EVER :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyteline til lange vannkast ? Evolo (lang klump) uten å blunke :)

Med sinktip: fikk ett nytt snøre fra kompis Blomberg for litt siden(klasse 7). Jaggu meg det sykeste snøret til vannkast EVER :)

Evolo LB er slett ikke så ulik Wulff LB <<l Evolo`n er en tanke mer agressiv om jeg husker rett  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To vidt forskjellige snører og taperinger. Faktisk nesten "motsatte" taperinger :)

Etter det jeg kan skjønne er Wulff lina omtrent så standard long belly som det kan få blitt (lang klump uten noe hokkus pokkus). http://royalwulff.com/products/longbelly-line/

Finner så og si silch om taperingen på Eikre's websider (http://eikre-fly.no/en/lines/liner-og-backing) så jeg er nysgjerrig på hva du mener med nesten motsatt tapering?

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...