Gå til innhold

Snelle til fiske i Oslofjorden


Odd Sollid

Anbefalte innlegg

Jeg vil gå til innkjøp av snelle til fiske i Oslofjorden. Har sett meg ut to alternativer; Vosseler S1 og Danielsson LW 6nine. Fra før har jeg en Danielsson LW 4seven som jeg bruker til innlands ørretfiske. Denne snella er jeg godt fornøyd med og valget burde da kanskje falle på 6nine-snella. Jeg var innom Nordisk og "kjente" på Vosseler-snella og den virket

veldig solid og ellers tiltalende på alle måter. Var litt tyngre enn Danielsson-snella (210g mot 175g). Prismessig er forholdet 2475/3070. Har noen erfaringer med Vosseler? Jeg vil bruke den på en #7-stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg vil gå til innkjøp av snelle til fiske i Oslofjorden. Har sett meg ut to alternativer; Vosseler S1 og Danielsson LW 6nine. Fra før har jeg en Danielsson LW 4seven som jeg bruker til innlands ørretfiske. Denne snella er jeg godt fornøyd med og valget burde da kanskje falle på 6nine-snella. Jeg var innom Nordisk og "kjente" på Vosseler-snella og den virket

veldig solid og ellers tiltalende på alle måter. Var litt tyngre enn Danielsson-snella (210g mot 175g). Prismessig er forholdet 2475/3070. Har noen erfaringer med Vosseler? Jeg vil bruke den på en #7-stang.

Danielsson sier du? men det er vel en SVENSK snelle? tror neppe vår lokale fisk liker slikt utstyr laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå til innkjøp av snelle til fiske i Oslofjorden. Har sett meg ut to alternativer; Vosseler S1 og Danielsson LW 6nine. Fra før har jeg en Danielsson LW 4seven som jeg bruker til innlands ørretfiske. Denne snella er jeg godt fornøyd med og valget burde da kanskje falle på 6nine-snella. Jeg var innom Nordisk og "kjente" på Vosseler-snella og den virket

veldig solid og ellers tiltalende på alle måter. Var litt tyngre enn Danielsson-snella (210g mot 175g). Prismessig er forholdet 2475/3070. Har noen erfaringer med Vosseler? Jeg vil bruke den på en #7-stang.

Du burde også ta en titt på fw serien til danielsson det er den lekreste snella både når det gjelder design og brems etter min mening.

Det som kan være negativt med fw snella er at den ikke har knarr, noen liker lyd, jeg liker det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...