Gå til innhold

Vedlikehold av Vadere! hjelp


Borris

Anbefalte innlegg

Hei!

Mine vadere henger nå til tørk og jeg lurer på om det er nå jeg skal sjekke etter pinholes med isopropanol eller om jeg skal impregnere de først?

Skal vaderne impregneres når de er tørre eller fuktige? ser det er litt delte meninger her.

Etter jeg har sjekket vaderne for pinholes må vaderne skylles for isopropanol?

Takker for alle svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hei!

Mine vadere henger nå til tørk og jeg lurer på om det er nå jeg skal sjekke etter pinholes med isopropanol eller om jeg skal impregnere de først?

Skal vaderne impregneres når de er tørre eller fuktige? ser det er litt delte meninger her.

Etter jeg har sjekket vaderne for pinholes må vaderne skylles for isopropanol?

Takker for alle svar!:)

søk på simms på youtube. Der er instruksjonsvideo fra simms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ja, vær veldig forsiktig med bruk av tørketrommel !

Jeg har brukt tørketrommel på mine vadere, men da sjekka jeg tempen hele tiden for ikke å overopphete de. Det funka mht. å "herde" rewivex'en. Men værforsiktig, du vil ikke at limte sokker og sømteip skal falle av pga ødelagt lim..

Jeg knerta ei Scierra jakke tidligere med bruk av for varm tørketrommel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Isopropanol er jo en alkohol, så jeg sjansa på rødsprit på sprayflaske, og det funka like fint. Men, garanterer ikke at det er problemfritt...  Men det virka, og fordampet med en gang... kan ikke tenke meg at det er noe værre enn isopropanol.

Her er en norsk nettbutikk som selger isopropanol:

http://www.fnebs.no/verktoey-og-tilbehoer/smoeremiddel--rens/kontaktrens-%28520-ml%29-isopropanol.asp?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Kontaktrens+%28520+ml%29+Isopropanol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Jiims og Fredrik. :) Det er kanskje kjekkest med spray slik som den du linket til Fredrik?

Og som trådstarter nevnte, skal isopropanol påføres/sprayes på når vaderne er våte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...