Gå til innhold

Scott G - valg av snøre


Rune B

Anbefalte innlegg

Selv har jeg bare prøvekastet stanga med et Rio mainstream snøre. Fungerte i og for seg bra.

 

Dette blir selvsagt den nye "gromstanga" på fjellet til sommeren, og fortjener jo et bra snøre. Ikke like lett å få testet snører som stenger:)

 

Jeg har også vært inne på tanken om å kjøpe et DT-snøre.

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et WF3 mainstream på min G802-3 og det fungerer veldig bra. Litt kort fronttapering på dette snøret, men kompangserer ved at den slår over lange fortommer. Funker som fjell med ferdigtapert 12 fots 6X fortom med 30-50 cm påknyttet spiss. Men jeg syns den lader stanga litt tungt så jeg tror jeg skal bytte til et DT2 (selectiv trout).

 

Når det gjelder DT4-line ble jeg anbefalt å gå for en accelerator i steden da denne har lang klump samt at det blir lettere å skyte line på lengre kast. Klumpen er så lang at ved de fleste kast i elv vil denne i praksis fungere som ei DT line (i teorien :? ). Altså ved kastelengder opp mot tyve meter. Og det er mendeegenskapene til DT-lina jeg er ute etter. Men selectiv trout (eller bare trout som den vel blir hetende i 2006) har jo også lang klump. Også skal den presentere veldig bra. Men hvordan presentere acceleratoren i forhold? Hva med stabilitet og kastelengde?

 

Ikke lett det her gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg akkurat en G844/5 brukt, og han jeg kjøpte den av holdt en knapp på RioGrande snøret (som jeg fikk med, men ikke har prøvd). Han hadde også prøvd SA Ultra 3 eller 4 og Vision Presentation (den syntes han var noe tung). Ellers så var det vel en her tidligere som hadde en G han ikke fikk skikkelig dreis på før han satte på en Wulf Triangle Taper.

Selv har jeg bare fått kastet noen minutter i snødrevet i går med en TT, men får vel vente til våren med å prøve ut skikkelig. Åååå som jeg gleder meg til våren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kalle
Jeg har invistert i en ny G 885-3delt. Tenker å kjøpe et nytt snøre' date=' og lurer på om noen har erfaring med snører som passer bra til denne stanga.

 

mvh Rune B[/quote']

Har du funnet noe passende snøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...