Gå til innhold

Beste combo?


GAB

Anbefalte innlegg

Tenkte å handle ny line imorgen, til en Fario 8`6 i klasse 5. Har tenkt på Evolo WF5 og Presentation WF5. Noen som har prøvd en av disse comboene?

Fisker litt overalt, men mest i Rena. Kaster sjelden langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GAB.

Har denne stangen selv, og hatt den en stund(første farion min ;)). Også fisket veldig mye med den. Jeg kjører presentation wf 5 på denne, og det er vel en av den bedre/lettkastede comboene jeg har prøvd. Ikke til alt fiske, og lengde, men simpelthen som en morsom/herlig sak å fiske med når maxlengde ikke teller. 

Den blir mest brukt til korte vannkast/rullekast med  tørt,og gjerne minizonker og libellenymfer i skogsvann. Denne comboen takler det meste.

Ikke noen kasteguru og/eller kasteinnstruktør, men denne stanga har jeg med meg på nybegynner kastekurs. Når noen sliter litt extra så finner jeg frem denne. Da går det ofte kort tid før de skjønner sammenhengen. Det blir ofte liksom lekende lett <<l. ( min joker for de som sliter litt :D)

Ikke testet den med Eikre sin Wf 5, men nå er det naturlig å kanskje sammenligne den lina med feks 4cast,(omtrent samme klumplengde).

4 cast har jeg testet en del på 8'6 5'rn, men faller alltid tilbake på presentation på denne stanga.

Mye den comboen som gjør denne stanga så god og morsom, for meg vel å merke. <<l

Denne med SA sin SBT (short belly taper) wf 5 ser jeg også for meg som en fin kombinasjon.

Den vil ha mye av de samme egenskapene som presentation, men kanskje litt mere stabil i lufta når man overstiger klumplengden på lina.

Mvh

Robban

Gero Sportsfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Hadde samme kombo for noen år siden. Men da i ni fot. Kjørte presentation på den, og det fungerte godt. Var med denne komboen jeg lærte meg vannkast skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...