Gå til innhold

Mykt UV lim


Marius N

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Til å forsegle løkka i enden av lina, etter at du feks har laget løkke med bindetråd, vil du IKKE bruke Loons vader repair. Den trekker ikke inn , slik at limet faller av etter en liten stund. Om da ikke Loon har forandret på kjemikalene de to siste årene. Det vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det et mykt UV lim (samme konsistens som Aquasure) som noen kan anbefale? Aquasure er bra men herdetiden er for drøy...

Jeg svarte deg på førsteinnlegget ditt. Ikke visste jeg at du skulle bruke det til å feste løkker til fluesnøret... Der er det superlim som er greia spør du meg, og hvis du vil være fisefin, så kan du godt langtidsherde et tynt lag med aquashure som flere over her har sagt  ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skal ikke feste løkker skal "coate" løkker laget med bindetråd og superlim er aldri tingen når ting skal festes i tuppen av et snøre. Det blir stivt og sprøtt, til slutt knekker det!

Da får man fortsette med Aquasure klinet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skal ikke feste løkker skal "coate" løkker laget med bindetråd og superlim er aldri tingen når ting skal festes i tuppen av et snøre. Det blir stivt og sprøtt, til slutt knekker det!

Da får man fortsette med Aquasure klinet:)

Fortsett med klinet ditt du! ;D Da er det bedre å smelte sammen eller lage skikkelige superlim-bendsliger med fletta løkker. Er det forseggjort så overlever det levetida til de aller fleste av dagens fluesnører... Bindetråden som graver seg inn i coatingen gjør mesteparten av jobben, da, det skal være sagt... NB: detta er kun min spede ørretfiske-erfaring  ;);D Er jeg offtopic forresten? Har drekki litt rødvin skjønner du. Velkommen til ffs  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Nei skal ikke feste løkker skal "coate" løkker laget med bindetråd og superlim er aldri tingen når ting skal festes i tuppen av et snøre. Det blir stivt og sprøtt, til slutt knekker det!

Da får man fortsette med Aquasure klinet:)

Om du lager løkke med bindetråd, og "coater" med aquasure i dag, er du allerede inne på den riktige sti :)

Bruk en liten fyrstikk eller lignende for å kline på. Litt vending på løkke etter hvert som limet "setter" seg, må påregnes. Men ligger den over natten, så er det flott dagen etter. Er ingen lim pr dags dato som jeg vet om, som kan måle seg med denne. Føler nok at "snarveier" ikke er løsningen her.

Jeg selv lager løkke i bindetråd, og segler med superlim. Kun for at det tar 5 sekunder. Men dette er mye dårligere, og løkka "knekker" i coatingen etter litt tid. Aquasure er mye bedre, men alt dette vet du nok fra før :)

Så for å svare å tråden, om det finnes andre alternativ, så er svaret mitt nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Ennå bedre; Mens du surrer bindetråden, smør litt lim på bindetråden. Da får du "mettet" bedre :) Aquasure "biter" heller ikke på fluesnøret, men funker bedre enn superlim, som vil knekke coatingen på fluesnøret. Da er tunn slangebit med superlim mye bedre syntes nå jeg. EVT. rette sorten krympeslange.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...