Gå til innhold

Uorginale batterier


Robban

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte for en stund siden et stort batterie(3000 mAh) til mitt Canon xa 10.

Seff stod det at det var decodet osv, og null prob  ;D ;D(ebay)

Vel... det var det ikke, og ville ikke lade i camera, og all info vises ikke.

Greit nok. Bestilte derfor et til med lader ;D

De har funket godt uten å avsløre hva de har igjen av strøm.

Men nå kommer det store spørsmålet.

Det jeg har brukt mest, startet opp kamera her forrige dagen uten å spørre meg om jeg ønsket å bruke det batteriet.

Plutselig viste det levetid og all info ;D ;D ;D

Og det har det gjort siden  :D

Noe som har vært borti dette ?

Batteri nr 2 som har sitti lite i kamera viser fortsatt fuck you robban, buy original.

Kommer videokamera mitt til å vise nåde med mitt andre batteri åsså etterhvert, eller er det bare en opplevelse av rusk i forgasser'n til min fordel ?

Noen som har vært borti lignende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, slik jeg har forstått er det nogenlunde normalt med slike batterier.

Klodrik-forklart så trenger batteriet info om hva som er fullt og hva som er tomt,samt tiden i mellom, før det kan si noe om resterende arbeidstid og slikt, i motsetning til batterier som hører til kameraet. På en måte bli "kjent" med reell arbeidstid på kamera-batteri forholdet. Hvor mange prosesser det kreves, veit jeg ikke, men tipper ditt andre batteri kommer snart med info. Bare lad det helt opp og kjør det helt ut, slik at info blir mest mulig riktig. Da kommer det en gang. Tipper jeg. Hos meg var det alt fra èn til tre ganger. Sånn cirka.

Jeg skjønte hva jeg mente, ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, slik jeg har forstått er det nogenlunde normalt med slike batterier.

Klodrik-forklart så trenger batteriet info om hva som er fullt og hva som er tomt,samt tiden i mellom, før det kan si noe om resterende arbeidstid og slikt, i motsetning til batterier som hører til kameraet. På en måte bli "kjent" med reell arbeidstid på kamera-batteri forholdet. Hvor mange prosesser det kreves, veit jeg ikke, men tipper ditt andre batteri kommer snart med info. Bare lad det helt opp og kjør det helt ut, slik at info blir mest mulig riktig. Da kommer det en gang. Tipper jeg. Hos meg var det alt fra èn til tre ganger. Sånn cirka.

Jeg skjønte hva jeg mente, ihvertfall :)

He he skjønte jeg åsså ;D

Virker nesten som canon gir opp og sier at , ok, det er greit allikavel at du kjøpte et billig batteri ;D.

Venter i spenning på nr 2, he he he  ;D<<l

Takk for svar turbo <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...