Gå til innhold

McFarland 6'9'', klass 3, vit glasfiber


Anbefalte innlegg

Det här spöt har jag byggt till en kompis i USA som även är en framstående spöbyggare. Han kände att han bara sålde spön hela tiden, och ville ha något till sig själv för en gång skull. Kvaliteten på min kompis spön är helt fantastisk, vilket har varit en morot när jag byggt detta spöt. Klingan är från Mike McFarland och är en 6'9'', klass 3. För att vara glas så är det en snabb trea med bra ryggrad. Den olackade klingan har en grönaktig ton som ger den mycket karaktär. Jag ville inte störa detta med kontrasterande färger, utan valde att lägga till några diskreta men tongivande material istället. Jag har valt corian, bambu och tonade silkeslindningar som komplement. En vanlig linförare i tungsten och ultralätta Recoil-ringar hjälper till att behålla spänsten i taperingen. Färdigt spö väger 50 gram prick.

:)

Christian

IMG_6092_zps11ee8cb0.jpg

IMG_6069_zpsa2d493d9.jpg

IMG_6089_zps2251e6a1.jpg

IMG_6081_zps758c1e11.jpg

IMG_6078_zps16ed6c1a.jpg

IMG_6066_zps0ea02928.jpg

IMG_6044_zps4707f45e.jpg

IMG_6072_zpse64a6695.jpg

IMG_6042_zps2ce9ff13.jpg

IMG_6058_zps778b7dba.jpg

IMG_6043_zpscd397f0c.jpg

IMG_6050_zpsb6e63295.jpg

IMG_6055_zps80f907b4.jpg

IMG_6047_zpsfcb74c2b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike er dessverre helt håpløs, jeg måtte gå via Nordea for å få igjen 750$ jeg hadde forhåndsbetalt i fjor for en av hans nye Spruce Creek stenger. Fikk igjen pengene forrige mnd.

Shane sin the Natural er rolig, dyp, smidig og utrolig jevn tvers igjennom. En nydelig stang perfekt for fiske der man ønsker mest mulig følelse og kontroll. En stang som ikke liker de lange kastene men som kommer til sin rett fra 15 meter og innover. Rett og slett nydelige glassfiberstenger.  :)

Jeg har ett par av de både #3 & 4, begge takler fint en snøreklasse opp dersom det er nødvendig i forhold til vind og lengde.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det är synd att han inte lyckas hålla ordning på alla ordrar. Jag håller dock McFarland som en av de absolut mest begåvade personerna i hela världen när det gäller spödesign. Detta lilla spö bevisar min tes till fullo. Jag har ett par andra klingor liggande hemma som jag skall bygga vid tillfälle, som jag nog skall behålla själv. Dessvärre är de tillverkade innan han började rulla själv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...