Gå til innhold
  • 0

Ørretliner: klumplengde - vekt


Gjest ppp

Spørsmål

Har testet en stang og fikk en aha-opplevelse når det gjelder snørets betydning. Hadde jeg hørt på andre eller lest en tabell, så hadde det ganske så sikkert vært helt ustrekkelig ift til denne lille testen. Stanga var nesten til salgs etter første snøretest, etter andre snøretest så seiler den opp som kandidat til hovedstang for tørrflue i elv...

NB! (ref: JB!)

Har tatt meg den frihet å låne et utsagn av JB, fra en annen tråd! En stang kan forandre seg mye, opplevelse, ved å velge en annen line, selv innen "samme klasse". Under følger noen ørretliner, flyt, i forskjellige klasser.

#         Fabrikat     Oppgitt klumplengde      Målt     Veid (Gram)

3  Zpey Precision                                        8,5    7,2

3  Eikre EVOLO Long Belly        13,7              13,9   10,7

4  Guideline Presentation          8,5                8,5    8,8

4  Guideline Experience           13,1               13,2   13,8

4  Guideline High Water           13,7               13,5   12,9

5 Scientific A. Mastery Trout   11,9               11,2   11,0

5  Guideline Experience           13,6               13,6   15,3

Angående snøreprofil se www.rioproducts.com   www.scientificanglers.com

Hjemmesiden til RIO er bra.

Test av # 5 liner (blad). Vekt på linene lå mellom 11 og 15 gram. Oppgitt mål og vekt avvek fra hva testgruppen målte og veide. Derfor ønsket jeg å måle og veie noen liner.

I testen var ingen av de linene jeg har kontrollert.

Hva har jeg fått ut av dette: Lite, utenom det jeg allerede vet: Experience linene er tunge.

Har fått svar på vektforskjell på Zpey Precision og GL Presentation. Også EVOLO LB og High Water.

Henholdsvis # 3 og # 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0
Med grov kjerne og tynt plastbelegg.........., avslutter her.

Kult med gamle snører,hvordan er de å kaste med synes du?

Hva slags plastbelegg er det tro som er så ømfintlig for den friksjonen du skaper ved å rulle det

mellom fingrene at det forandrer form?

Det som er morsomt med myke snører er at de er anderledes å kaste med. :)

Er kjernen stiv tro?

Er det noen mulighet for å kunne få prøve snørene?Det hadde vært spennende. <<l

Både mikrometer og fjærbelastet mikrometer har anvisning 0,001. Det fjærbelastede som vi har (jobb) er et større for å måle tykkelse på film (poser) 60 my, 80 my etc.

Ja ikke sant,og derav navnet mikro.

Høres ut som du har fått et instrument du får mye glede av. Du refererer til nøyaktighet (0,01) men tror du mener anvisning.

Veldig fornøyd med det ja.Du har så klart rett,avlesning 0,01,og meteret er mekanisk,ikke digitalt.

Nøyaktigheten ligger under DIN norm 878

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...