Gå til innhold

Ujevn brems på Nautilus FWX


GoneFishing

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en FWX i klasse 7-8 for et halvt år siden. Den ble brukt godt de første månedene, og siden har den ligget i ro. Det jeg merket etter en stund er at bremsen ble fryktelig ujevn. Det er et punkt hvor bremsen strammes opp, for så at den slipper igjen. Snellen har aldri falt i bakken eller fått seg noen kakk som tilsier at den skal være slått skeiv.

Da vi i år skulle gjøre oss klar til årets sesong pakket kompisen min fra sin FWX, og jammen var ikke denne også blitt ujevn i bremsen. På samme måte!

Har flere opplevd dette? Noen som kanskje har en forklaring?

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette helt ukjent, og jeg har 2stk FWX 3/4 & 3stk FWX 5/6. Alle er godt brukt ett par sesonger,  ingen problemer i det hele tatt. Bremsen er silkemyk. Har dog kun fisket i ferskvann.

Fikk en custom hvor det var noe galt med bremsen og spolen. Sendte tilbake og fikk ny etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God stil, Jan Fredrik! Hvor sendte du den? Hvem er importør i norge?

I Norge er det Seeberg som er importør. Men den jeg fikk feil på var kjøpt fra Telluride Angler i Colorado, sendte direkte til Nautilus, fikk den tilbake fra Nautilus.

Bare å sende Nautilus en mail, de ordner det.  <<l

De burde jo tåle saltvann da Knut, det skal jo være 100% lukket system?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Jan Fredrik, for gode tips! Jeg sendte en mail til Nautilus, og får se hva svaret blir tilbake. Med tanke på Knut sine erfaringer, samt min og min venn sin, så må jo dette være et kjent problem for Nautilus.

Når det er sagt så har jeg sjeldent hatt så mye glede av en snelle som jeg har hatt med FWX'en når den var 100%. Det er rett og slett et smykke av en snelle, med en jevn brems som holder godt på de store sølvbamsene som svømmer i de nære fjordene. Gleder meg til å få fikset det opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...