Gå til innhold

Norge "rundt" med fluestang


Bjørn Kåsin

Anbefalte innlegg

Hallo!

Blei bitt av fluefiskebasillen for alvor i sommer. Blei ikke bedre av en tur til Grønland sammen med noen kompiser i Juli/August. Etter den turen fant jeg ut at jeg ville prøve meg litt rundt om i Norge med fluestanga. Er så heldig at jeg jobber som lærer, så har store deler av sommeren til disp. Lurte på om folk her inne på forumet hadde noen forlag til steder jeg må/bør stikke innom. Utgangspunktet mitt er Gran på Hadeland. Jeg ser for meg en tur på østlandet og trøndelag, men jeg er åpen for andre forslag. Er tørrfluefiske etter ørret som henger høyest.

Planen er å sette av en tre ukers tid, der jeg farter rundt i bil med campingvogn på slep.

Tips om steder som bør/må oppleves eller prøves tas imot med takk. Er ikke krav om grisediger fisk alle steder :)

Bjørn Kåsin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Finnmark blir nok bra <<l

Fisket i Nord-Norge er generelt sett meget bra. Gode fiskemuligheter nesten overalt, og lite trengsel. Hvis man har bil og god tid vil man kunne snuble over mye godt fiske.

Men været kan være et problem. Treffer man på en skikkelig lavtrykksperiode med kuling fra nordvest og noen få plussgrader blir det veldig dårlig fiske overalt. Og disse periodene kan fint vare en ti-tolv dager. Er man skikkelig uheldig kommer skitværet akkurat idet man har rigga opp stanga - og så klarner det opp mens man sitter på flyet sørover igjen... Bittert, men det er jo en del av gamet. Hvis været bare er sånn noenlunde brukbart får man som regel bra fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...