Gå til innhold

Utvikling.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

..Det med å slipe ned korken for å øke følsomheten blir i overkant "føleri" fra mitt ståsted.

Eller man kan med fordel lage håndtak etter egne preferanser.Noen nymfe fiskere gjør vel det? :)

Enten deler av håndtaket erstattes med matrialer med større tetthet,hva med carbon håndtak?

Uten at det har noe med utvikling å gjøre,men jeg husker å ha hørt at enkelte av dem til og med slipte ned

huden på fingre på snørehånda for kjenne nappet bedre?

Men - enhver må få være salig i sin tro, og i fluefiske og fluekasting er følelser akseptert..

Så klart,i tillegg kan man også teste det ut og måle det,så slipper man å basere det hele på tro.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall er det vel bare å ønske god bedring, skulle jeg mene.

Det kan du kanskje si,være seg nå om de slipte ned huden på fingrene på den ene eller andre

hånden,eller for alt jeg vet,kanske de slipte ned på begge?Egentlig vet jeg ikke helt sikkert,men

jeg hørte det fra noen konkurransefiskere.

Selv ville jeg vel ha valgt å gjøre det jeg kunne med selve utstyret. :)

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filer dere ikke huden av alle fingertuppene før hver fiskeøkt  ???:o Og dere kaller dere fluefiskere/kastere...right....

I det lange løp ville det bare ødelegge.De som virkelig har peiling på fluefiske og kasting ville aldri finne på

noe så dumt. ;D

Her er et tips som kan fortelle hvor landet ligger hen:

http://www.childrensuniversity.manchester.ac.uk/interactives/science/brainandsenses/sensitivity/

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...