Gå til innhold

Noen som har fisket i los roques?


Sandnesmann

Anbefalte innlegg

Skal til Los roques i mars å fiske i 10 dager, har lest litt på div forum og google for å hente inn så mye som mulig av tips og råd. Blir hovedsaklig Bonefish, men vil jo prøve det meste av fiske som kan tilbys. blir guide 2-3 første dagene å resten blir å komme seg ut til di forskjellige øyene alene å tasse litt selv å kaste. har skaffet utstyr men mangler liner til dette fisket. noen tips ang flyt eller intermediat snører osv? ellers tar jeg imot tips om fisketeknikk osv til når vi skal gå alene. Har du noen råd du kan gi, store eller små spiller ingen rolle, det blir tatt godt imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så heldig å vært der et par ganger ja . Send meg en PM så kan jeg komme med litt tips .

Ligger en rapport her på side to fra i fjor http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=12691.0 .

Søk i utlandsforumdelen her og du finner en veldig bra som Flemming har skrevet også.

Håper det bedrer seg politisk der nede innen du skal reise, er ganske spent der nede nå. Ha en god avtale om å bli hentet på flyplassen av representanter for Posada du skal bo på ute på Los Roques. Caracas er ikke ett sted du skal vandre rundt i på måfå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var der to uker i fjor, du bør ha med deg minimum et par 8 stenger, mye stor bone rett ut fra brygga - mange på 3-4 kg, vil dog anbefale å bruke guider så mye du kan, da finner du mye flere fine plasser og kommer deg ut til mange gromplasser. ta med deg en 10 eller helst 12 stang hvis du skal fiske etter tarpon, du kan jo bare sende melding så kan vi snakkes mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i februar og det var helt klart et av de beste stedene jeg har fisket. Det er enorme mengder med baitfish i området og de større rovfiskene kommer tidvis veldig nærme land (kastehold). Anbefaler en 8# med flytesnøre beregnet for tropiske forhold som hovedredskap. Let etter "bonefish" snører fra produsenter som S.A. og Rio så finner du flere gode alternativer.

Bestill også opp en haug av såkalte "Gummy Minnows". Det er disse "fluene" du fanger mest bonefish på fra strendene. De mindre variantene fungerer best, men man får fisk på større utgaver også. :) Man trenger ikke å dra langt fra hovedhøya for bra fiske. De største benfiskene tok vi fra selve Gran Roche. Kast på stupende pelikaner. Og på strendene rundt de nærmeste øyene cruiser stor bonefish mellom beina på intetanende badere.

Det kan også være hensiktsmessig å ha med seg en ferdig rigget stang av litt tyngre kaliber når man er på walkabaout. Gjerne med stålfortom montert før en litt stor streamer. Når man tusler rundt på flatsa ser man ofte stor barracuda... Kan by på artige opplevelser når man står godt utvadet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...