Gå til innhold

Fortom og spiss


Olav Haug

Anbefalte innlegg

Herlig folkens. Microringer har jeg brukt i mange år og er et lite must til de forskjellige oppsett jeg bruker. Anbefales. Siman 1,6mm er herlig graderte/runde og gode som gull på tørrflue og nymferiggen. Til streameroppsettet brukes litt større og kraftigere, 2mm ca  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg bruker kun spissmateriale på rull fra tiemco og da stealthen som etter min mening er fine greier. Jeg har ihf ikke opplevd dårlige episoder med med noen av mine ruller og jeg har dem i ,2,3,4,5 og 6X. Tiemco fluoro er en bra fortomsspiss.

 

Fortommen du nevner kjenner jeg ikke til. Bruker kun Hends camou til #5 fiske og mindre, og litt ymse guideline powestrike og egor etellerannet i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hends Camou og Stroft eller Rio Fluoroflex Plus…. Lengden varierer veldig, men alt fra 18 til 25 fot….

 

Jeg handla meg Rio Fluoroflex Plus i fjor vår, og ble heelt forelsket… råeste spissmaterialet jeg har vært borti… handla på nytt på sensommeren.. pill råttent.. drar av både 4X og 5X uten å ta i… Samme forhandler, oppbevart tørt og ikke utsatt for sollys...

Du så vel åssen det var du Lars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun spissmateriale på rull fra tiemco og da stealthen som etter min mening er fine greier. Jeg har ihf ikke opplevd dårlige episoder med med noen av mine ruller og jeg har dem i ,2,3,4,5 og 6X. Tiemco fluoro er en bra fortomsspiss.

 

Fortommen du nevner kjenner jeg ikke til. Bruker kun Hends camou til #5 fiske og mindre, og litt ymse guideline powestrike og egor etellerannet i sjøen.

Ok, takk for svar :) Ser det er flere som nevner Hends camou fortom. Prøve denne da kanskje!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orvis superstrong er tapert fortom som skal brukes iår og enn så lenge eneste fortommen jeg har kunnet ta med meg hjem etter en dag med nymfe kasting uten og ha kappet den en meter pga knuter og floker:D 

ser ut til og fungere for meg mtp effektiv fiske tid så da får man smile og være glad :9 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...