Gå til innhold

sjøørretfiske!


flyops

Anbefalte innlegg

Masse ferskvann i hele indre Oslofjord så her er det få begrensninger. Prøv områder med mørk, gjerne litt myk bunn. Er der i tillegg litt spredte forekomster av grisetang er du ikke helt på feil plass.

 

Var ute i dag i Oslofjorden v/ Fornebu. Det ble en liten torsk + en laks/ hybrid!! på 700g. Det var flere som var oppe etter flua + en mistet (vi var tre stykker).

 

Laks på 700 gram ?? Hørtes rart ut. De skulle jo nå være på helt andre steder feks rundt Grønland. Hvorfor var det ikke sjøaure ?

 

Mvh

Rolf J. Fjærbu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey,

Laks på 700 gram ?? Hørtes rart ut. De skulle jo nå være på helt andre steder feks rundt Grønland. Hvorfor var det ikke sjøaure ?

 

Kan være det var en sjøørret, men den hadde alle de klassiske tegnene på laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey' date='

Laks på 700 gram ?? Hørtes rart ut. De skulle jo nå være på helt andre steder feks rundt Grønland. Hvorfor var det ikke sjøaure ?

 

Kan være det var en sjøørret, men den hadde alle de klassiske tegnene på laks.

 

Jeg vil nødig virke skråsikker her (særlig ikke uten å ha sett bilde av fisken :) ), men dersom du med klassiske tegn tenker på lyreformet hale og lite prikker under sidelinjen så er dette relativt vanlig på sjøørretter på den størrelsen. Sjøørreter som ikke har gytt før, og er i rask vekst, er ofte veldig blanke og har få prikker. Fantastisk flotte fisker !

 

Mvh

Rolf J. Fjærbu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Hadde hellet med meg sist onsdag i Asker. 4 SØ hvorav den største var 1.1 kg. Hadde flere andre etter og på. Klart og fint vann. Sjekket ikke vanntemperaturen men det var kaldt i etpar gamle vadebukser som lakk.....Alle tok på tradisjonell hvit og olivenfarget streamer på krok # 4, tatt inn relativt rolig. Så etpar som ikke ville ta da farten ble for lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey,

Jeg vil nødig virke skråsikker her (særlig ikke uten å ha sett bilde av fisken ), men dersom du med klassiske tegn tenker på lyreformet hale og lite prikker under sidelinjen så er dette relativt vanlig på sjøørretter på den størrelsen. Sjøørreter som ikke har gytt før, og er i rask vekst, er ofte veldig blanke og har få prikker. Fantastisk flotte fisker !

 

Da var det sikkert en SØ. Har ikke sett slikt før. Alle jeg har tatt i den størrelsen har sett "normale" ut. Den var veldig flott ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...