Gå til innhold

sjøørret fiske i svergie


AndersRN

Anbefalte innlegg

ZizouJR,

hvordan skal man fiske med børstemark???

 

Min erfaring er at meget forsiktige innrykk på 2-3 cm, med en flue som er bittelitt fortynget i forkant fungerer. Jeg passer også på at stangtuppen ligger helt nede ved vannflata pekende mot flua for å få mest mulig direkte kontakt.

 

Kan for eksempel bruke fluer som dette:

 

http://www.elbe.no/Andre_napp/Fluebinding/5010

 

Min favoritt under børstemarkfiske i Kr. Sand er en oliven W.B. med tinsel av sene lang hale på kanskje fem cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg lurer på er hvordan taktikk jeg skal bruke. jeg fisker og har bare fisket etter ørret på fjellet, så jeg er helt blank når det gjelder sjøørret fiske i sjøen.. det

ville vært fint hvis jeg fikk noen tips om taktikk.. :)

 

det området jeg har planlagt å fiske i er et ganske grunt område.. fra 0,5m-2,5 meter.. det er muderbund, noe jeg har hørt det skal være.. jeg har også sett andre fiskere der om våren og de sier ørreten pleier å vandre her om våren... det er et slags sund.. ganske bredt.

 

så hvis jeg fikk noen tips om taktikk, ville det vært fint. og hvor det er lurt og fiske.

 

har bellyboat hvis det er til noe nytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja da har du krysset av to av punktene for en god sjøørret plass. Mudder/sand bunn er plassen der børstemarken kommer til våren, ca fra påske tider, dette digger ørreten. Den liker også strøm i vannet som et sunn vill ha ved flo og fjære. opp til flo, flo å ned igjen er vell de beste fisketidene. mørke vill også hjelpe fisken til å komme helt inn ved land.

på disse tider ( børstemark sessongen ) burde du fiske med en vollybugger, noe som imiterer dette.

Det er mange fler faktorer som spiller inn men disse vill hjelpe deg en god del. PS: Flo og Fjære tider står bak på avisen.

Shitt Fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvis jeg fikk noen tips om taktikk' date=' ville det vært fint. og hvor det er lurt og fiske.[/quote']

 

Her finner du litt tips og beskrivelse av gode steder etc...

Del 2 om fluer/taktikk kommer vel i løpet av vinteren håper jeg :roll: .

 

http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=News&file=article&sid=98&mode=thread&order=0&thold=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...