Gå til innhold

Sette bort sparkle jobb etter oppussing


Bård H Bjerkeli

Anbefalte innlegg

Vurderer og dra ut gammel kledning og etterisolere innvendig på en yttervegg. Skal gjøre jobben selv, men vil sette bort Sparkling av gipsplatene. Maler selv etter at det er ferdig sparkla. Veggen er ca 11 m2, noen som har en viss ide på hva man kan vente av kostnad på dette, altså kun Sparkling så det er klart for maling. Jeg skal bruke ett seriøst firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkle en vegg på 11kvm tar nok mer enn en time. Sparkel skal tørke for så sparkles på nytt (3 ganger totalt). Dette fordi sparkel synker når det tørker. Skal pusses etter disse 3 sparkellagene også. Så regn med 5-6 timer x 500,- så tror jeg du er nærme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkle en vegg på 11kvm tar nok mer enn en time. Sparkel skal tørke for så sparkles på nytt (3 ganger totalt). Dette fordi sparkel synker når det tørker. Skal pusses etter disse 3 sparkellagene også. Så regn med 5-6 timer x 500,- så tror jeg du er nærme. 

Et meget godt råd. Det å slipe og sparkel er gjerne hvor maleren kan legge sin flid. Han vet hvor mye som skal slipes osv osv.

Nå er jo faktisk jobben gjort, og det å spare penger på å male selv kan vise seg å være en bjørnetjenste.

Når maleren sliper og maler første strøk, så ser han og utbedrer hva han ikke fikk med første gangen.

Han flekksparkler og tryller, og flekker osv og faktisk fremstiller et resultat man ikke angrer på.

Har du en flink maler så koster et godt resultat faktisk mindre enn at man irriterer seg over hvordan det egentlig skulle vært gjort , når jobben først er gjort. Maling kan alle gjøre har jeg lest i over 20 år, ja seff. Men å levere noe man skal leve med i 10, er noe annet.

Gjør du selv, sparkl 3x, slip og gå over med 1000 meter'n og flekksparkle alt du ser av ujevnheter. Slip så dette, flekk det 2x og mal siste strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...