Gå til innhold

Tisleia


Storfisken

Anbefalte innlegg

Noen som har fisket i tisleia før? var der i sommer.. hadde på to store, men som ofte, datt de av:)

Må jo også si at det var utrolig dårlig bett der.. Var utrolig mange vak, men fisken ville ikke bite.. samme hva vi brukte.. den tok små mygg, og vi brukte uttallig mange imitasjoner.. men, den ville ikke bite!

 

Men, så fikk jeg høre av en kjennt mann at det fiskes allt formye der.. og det var derfor vi ikke fikk mer fisk enn vi fikk.

Noen som har vært der, og vært borti det samme?

 

Ps: hvilken favoritt fluer brukes oftest i tisleia? ;)

 

Mvh: Morten ( En rikti Hedemarking )

 

Skravles!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har vært der et par ganger både med og uten hell. Det jeg har fått fisk på der er diverse spente spinnere 12-18 og standard palmer mygg størrelse 18-22.

Har også erfart at fisken har vært lite villig, spesielt der elva er lett tilgjengelig, så det kan nok stemme at fisken ser en del fluer gjennom sesongen og dermed ikke er så bitevillig.

 

Eneste tipset jeg kan gi deg er å fiske der ikke så mange andre fisker, altså ikke de delene som er nærmest veien ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fisken vaker "steady" er det nok ofte fiskeren som er problemet, og ikke at fisken ikke vil;)

 

Proevde du aa bytte til tynnere fortom?

Proevde du aa ha paa synkende middel paa fortommen saa den sank?

La du fisken vake noen ganger etter at du hadde kommet i posisjon foer du begynte aa kaste paa den?

Fant du ut hva den beitet paa? (Tok den toert eller ikke? Hvilket insekt, hvilken stoerrelse, hviket stadium? Hvordan var vakformen? Kom det opp luftbobler i vaket? Hva var vanntemperaturen? Hvilken tid paa sesongen var det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden, var det en hyggelig kar som la ut en side m full info om elva. Kart, bekrivelse av alle godstrekka, etc. Dette var vel akkurat i den tiden fluefiske tok helt av. Resultatet sier seg vel selv... Dessuten er denne elva regulert, med de problemer som følger. Tror nok fisketrykket vil dabbe litt av, etter et par år m rapporter om dårlig fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo også si at det var utrolig dårlig bett der.. Var utrolig mange vak' date=' men fisken ville ikke bite.. samme hva vi brukte.. den tok små mygg, og vi brukte uttallig mange imitasjoner.. men, den ville ikke bite![/quote']

 

All fisk som vaker kan tas på flue, slik eihacn skriver. Det er bare opp til erfaring og dyktighet, om man får lurt en vakende fisk eller ikke.... ;)

 

Ref tidligere debatt om vann VS elv, så er det jo akkutat dette som er så fasinerende med fiske på en kresen ørret i elv. Man må observere, prøve, feile, dra frem tidligere erfaringer, og prøve igjen - uten å skremme fisken ! Når man har mulighet til å kaste på en og samme fisk over lengre tid, så lærer man utrolig mye om hva som funker, og hva som ikke funker, og forhåpentligvis kan man dra nytte av slikt under en tilsvarende klekking - på tilsvarende vannforhold - i tilsvarende elv - året etter....... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har bare gode minner fra Tisleia - stemmer fisken kan være vanskelig der. Men som det har kommet ut av diskusjonen her - jo lengre unna folk......

Min til nå pers på tørt (1,2kg) er fra Tisleia, tok på en Streaking Caddis - fisken vaket og jeg prøvde alt av norm. fiske på den. Hadde ikke noe intr. av flua - helt til jeg "foss-dro" den over standplassen til den - da kom hogget. Spennende?!?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...