Gå til innhold

Marka 2014


Kim W

Anbefalte innlegg

Takk, Dilla, innimellom er det deilig med litt flaks :) Det var verken Nord eller Østmarka denna gangen.

 

Sjøl om vinden var ganske hard på dagtid, så reiste jeg ut en tur i dag også. Som nevnt, så blåste det såpass at jeg måtte gå inn til noen småvann som jeg veit ligger i le når de større vanna skummer på toppa. Jeg får returnere til storvanna når det har roa seg litt, bestemte jeg meg for, og angrer ikke på det :)

 

Først en tricky og artig situasjon med en herlig maurfisk på nærmere kiloen. Fisken viste seg KUN tett inntil bergknausen, sånn ca hvert tiende minutt. Som dere kan se, så var det et knotete opplegg med trær og busker på alle kanter, samt en liten bråta med "krekser"!(stokk og grein under vann) 

 

post-1215-0-23871900-1401486031_thumb.jpg

 

Men det gikk greit  laugh

 

post-1215-0-86580800-1401486082_thumb.jpg

 

Jeg tok meg en nektarin og en snus, og rusla bort til en pening som hadde vist seg på andre sida av vannet, helt inne ved torvkanten. Valget falt på en stankelbein - mest pga av den aggressive vakformen. Og det tok ikke lange tida eller mye lirking før en plog viste seg i flimen og en blodsterk 800 grammer kasta seg over'n

 

post-1215-0-76590700-1401486353_thumb.jpg

 

Jeg var i grunn fornøyd for dagen, men bestemte meg for å fiske litt på veien tilbake også. Det var ikke mange av dem i dag, men enkelte vulgataer fikk noen fine til å vake innen kastehold. Jeg avslutta med tre stk på gosling, ingen spesielt store, men det gjør iiingenting! Pene var dem iallfall

 

ps: Noen som ser hvilken stang jeg brukte? ho-ho  ^_^

 

post-1215-0-43652000-1401486629_thumb.jpg

 

Tre-fire fisk på samvittigheten and still going strong. Amadou og top ride gjør jobben 

 

post-1215-0-47811700-1401486650_thumb.jpg

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var en tur forrige helg ved Rottungen og traff en fin vespertina klekking. 

Rekker ikke så mange turer når man jobber som kokk og er på jobb nesten hver dag og hele dagen :)

Jeg føler med deg! :huh:  De arbeidstidene der hadde(har) aldri funka for meg... ps: Gikk kokken pluss litt praktisk læringstid, og det er kanskje en av grunnene til at jeg driver et enkeltmannsforetak på tredje året som tømrer nå i dag. Hjelp, man er smågæærn  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Olav! :D Nå fikk jeg kranglet meg ut av en sosial helg, Rart hva noen hyggelige ord og bilder kan gjøre med en.. Takk igjen for inspirasjon Olav :)

 

Hehe - takk sjøl må jeg bare si! laugh  Flotte og velformulerte rapporter du kommer med! Ps: håper forholdet fortsatt står sterkt i åra som kommer  ;D Skitt fiske på'rei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - takk sjøl må jeg bare si! laugh  Flotte og velformulerte rapporter du kommer med! Ps: håper forholdet fortsatt står sterkt i åra som kommer  ;D Skitt fiske på'rei

Jo takk for det! Det er hyggelig når folket bidrar, selv om det er litt stille her om dagen.

Jeg kan jo nevne at krangelen måtte ende med at vi møttes på halveien. Så jeg slipper ikke billig unna :D

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye hyggelige rapporter fra marka her nå :) Hadde selv en deilig dag ved et ganske nært vann i nordmarka idag. Bikkja oppførte seg eksemplarisk og fisken kasta seg over vespertinan min :D Det blåste litt til tider men gikk fint å stå klar til hver gang det løyet litt...virket som om fisken gjorde det samme ;)

14335664213_6c60662472_m.jpg

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott fisk a nemis  fffishing

 

 

 

 

edit: Jeg og vaffel brukte også ettermiddag og kveld i marka. Kosa oss, mens vi venta på at mengder av spinnere skulle finne vannet og aurekjeften. Det skjedde aldri og overraskelsesmomentet tar aldri slutt... Men vi fikk da alikavæl et par fine hver 

 

post-1215-0-72261500-1401578673_thumb.jpg

 

post-1215-0-29585400-1401578761_thumb.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven nå kommer det inn Abbor på tørt og! hehe

Flotte fisker gutter! :D

Olav inspirerte meg til å trosse fruen og bruke lørdagen og dagen i dag i marka. Og jeg må si en ting: TAKK OLAV, igjen..

Nå reiste jeg i håp om å komme inn i vulgata tiden. Så 3 stykker av dem i forrige uke.
Jeg var fremme ved grisepytten rundt 13:00 tiden. Det blåste en del... æsj.. sukk..
Men planen videre var klar. Blåste opp bellyn, satte meg ned og spratt opp en delvis lunka øl. Der falt roen inn i sjela ihvertfall. *PLASK* .... Hva var det?
Begynte og virkelig titte på bølgene nå. og joda! Det vaket stort sett hele tiden! Og der kom det en vulgata i 100Km/h i vinden! jøsses... men det var litt for mye vind for min smak.
Og jeg hadde lurt meg inn på værmeldingen så jeg viste at vinden skulle roe seg etter klokken sex.
Rundt klokken 21:00 (aner egentlig ikke hvor mye klokken var) Så lå vannet blikk stille. Og det jeg ikke var klar over, var hvor mange vulgataer det hadde klekket de dagene før jeg kom. For der kom det jaggu en sky av Vulgataer som skulle vise sin mest sexuelle side av seg selv.
Fisken gikk bananas! Det ble noen fine fisker.. Mistet den store!(som fikke meg til å pakke ned) Men gikk ikke mange minnuttene før jeg innså hvilken fantastisk tur skogens kongle hadde gitt meg nok en gang.

Med så mange bokstaver så er det vell på sinn plass med noen bilder og.. :)

 

IMG_5404_zpsd995a306.jpg

IMG_5408_zpsebdb6d41.jpg

IMG_5375_zpsf514bf7e.jpg

IMG_5487_zps3e3bd0eb.jpg

IMG_5345_zps4b012883.jpg

IMG_5381_zps79a9e591.jpg

IMG_5383_zps55a3ab1a.jpg

IMG_5387_zpse4b7aa2b.jpg


 

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du hadde en herlig tur med flott fangst, travler! Grattis :) 

 

I dag har jeg av litt forskjellige grunner tatt meg ei fiskepause. Det er litt deilig også, etter mange steikende dager med mye venting og litt små-magert utbytte. Men jeg ser at det er meldt litt gråvær og kanskje litt duskregn i mårra, og da er det ut på tur igjen - med trua i sekken  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du hadde en herlig tur med flott fangst, travler! Grattis :)

 

I dag har jeg av litt forskjellige grunner tatt meg ei fiskepause. Det er litt deilig også, etter mange steikende dager med mye venting og litt små-magert utbytte. Men jeg ser at det er meldt litt gråvær og kanskje litt duskregn i mårra, og da er det ut på tur igjen - med trua i sekken  ;)

 

Takk for det Olav :)

 

Ja nå er vell du den som er mest aktiv i denne tråden. Noe som igjen betyr at du bruker en del timer med stanga i hånda. Ta deg en vellfortjent hvil! Må ikke slite ut hånda helt..

Vær meldingen synes jeg er spennende de kommende dagene. Jeg er dessverre låst ganske fast i uke dagene med jobb. God vannet mitt er en god gå tur. så har ikke hellet med å kunne benytte meg av den etter jobb.

Håper du treffer på noe godt under regndråpene :D

Til helgen igjen så er det spådd nok en gang tropevarme og enda mindre vind på mine kanter. Litt blandede føleleser rundt det. Valget står mellom marka og vulgataen. Men jeg må si jeg sikler etter rennende vann igjen. Så har veldig lyst til å ta turen til Rena. Men været er nesten spådd litt for bra..

Uansett så blir turen hvert det og trua må man sørge for å pakke med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Grattis med bra flyt i marka Olav. Selv har jeg ikke flytet. Ryker og bomdrar. Sånn er det noen ganger. Har lært en sak, å ikke bruke 0.14 som fortom under vulgatafiske. Da ryker det lett.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bra flyt i marka Olav. Selv har jeg ikke flytet. Ryker og bomdrar. Sånn er det noen ganger. Har lært en sak, å ikke bruke 0.14 som fortom under vulgatafiske. Da ryker det lett

Takkar Fred. 4x(0,18) er påbudt under vulgatafiske... ;) Fisken går i modus og vaker seg så dum, at fortommen sjelden eller aldri er en skremmefaktor alikavæl 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...