Gå til innhold

Guideline Drifter - lekker luft


Tommy S.

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg guideline drifter for et par år siden. Første turen i juni-sola endte med to store smell. Jeg fylte for mye luft og når sola steker, så sprenger de. Helt klart min feil. Jeg kjøpte meg nye og har vært veldig forsiktig i litt over et år. Ikke fylt for mye, tappet ut når jeg har gått opp av vannet, lagret tørt med jevn temperatur osv. Allikevel så begynte de i september å lekke. 15-20min i vannet, så må jeg pumpe inn mer luft. Den siste turen hadde jeg faktisk med meg pumpa i båten. Andre som har tilsvarende erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Har hatt samtlige av de 3 driftermodellene. Har godt i baret med å la de stå i varmen mange ganger ppcrazyeyes .
De gangene(mange) jeg har hatt lekasje så er det som regel i sveisen i den tynneste enden på pontongen. 
Ta de ut og pump dem opp og sjekk med litt vann i sømmen i den tynne enden.
Pleier å være der de har lekket hos meg :) .
Jeg pleier å merke hullet med en tusj og lime med aquasure. funker som snus  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMATØRER!  ;D  

Neida, unnskyld, tuller litt nå, for det kan skje hvem som helst. Men luft utvider seg  mmmoose

Husker det smalt en flytering på et treff hvor vi satt 8-10 fluefiskere og pratet engang. Veldig morsomt når det sa "BANG" og alle skjønte hva som hadde skjedd, eller rettere sagt: Skjønte hva som ikke hadde skjedd - nemlig at vedkommende ikke hadde tatt høyde for solvarmen, og ikke sluppet ut lufta, som han hadde pumpet i tidlig kald morgen  ;D  BANG!   ;D

 

Unnskyld at jeg spøker litt med det, Tommy - ikke noe personlig   <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...