Gå til innhold

GL Fario og LTS Ephemera. Erfaringer?


Per I

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg bruker #5 Ephemera på nesten alt ørretfisket mitt. Fra bellyboat eller fra land.

Har fiska utallige timer med den i litt over et år nå, og må si jeg liker stanga godt.

Er ingen kasteekspert så tekniske detaljer skal jeg holde meg unna, men for meg funger stanga supert til overhodekast og speykasting (snake roll sliter jeg litt med men får da ut noen meter, og det er kasteren som kommer til kort ikke stanga).

Har til nå brukt et GL Presentation snøre på stanga, og det har fungert fint (spesielt innenfor noen og 20meter). Men kommer til å investere i et ekstra snøre med en lengre klump for de litt lengre kastene.

 

PS. Kommer en test av stanga i neste nr. av Jakt & Fiske (mener jeg å huske).

 

Edit: Det var en test av #4 i Alt om fiske (tror jeg det var) for litt siden, der den fikk terning 5 og beste kjøp.

I Jakt & Fiske kommer test av #5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har veldig god erfaring med #4: Liker den dype aksjonen og at man kan få litt lengde på snøret om man vil.. Også liker jeg veldig godt å ha en stang som er lett å ha med å gjøre når det kommer til rollcast/underhåndskast. Vet at dette er #4, men tipper ikke #5 er så veldig mye annerledes.

 

Har ikke prøvd Ephemera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg har eier en GL Fario #4, utrolig lett å veldig artig å kjøre fisk på! 

Og etter mine erfaringer så er Fario'en en ''presentasjons'' stang, det sier kanskje i seg selv(Fario). Men Fario er ikke noe du gir alt du har fordi (synes jeg) at den er veldig lett å ''overbelaste''. tuppen av stanga kolapse. Men hvis du klare å ha gjevne beveglser så kan du kaste ganske lang!

 

Så fario #4, trur ikke du vil angre på at du kjøpte den. :)

Men fario CRS ska vist være litt kraftigere, den kan du ha litt kraftigere bevegelser,altså, ikke så lett å ''overbelaste''.

 

Har prøvd Ephemeria #5, litt,  og iværtfall med det oppsettet jeg prøvde så var det en ''spagetti''... Veldig dyp og lite kontakt med sena. Men den tåler litt trøkk, du kan kaste ganske langt med den hvis gir litt!

Men, prøvde ikke den så veldig mye, ville heller kaste med min fario #4 som er mer en ''kose stang''-

 

Det er MINE meninger...

Endret av storlaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...