Gå til innhold

Fiske på Hovden?


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fisker ikke mye på Hovden, men et lite tips skal du likevel få.

Om du tar deg opp til Geiskelid via veien som går inn litt sør for Hovden sentrum, og fortsetter til fots oppover bomveien, ender du ved et forholdsvis stort vann. Dette heter Aujersvannet.

Innerst i dette går det ei lita elv/bekk oppover i et skar. Til å begynne med er den bratt, stri, og ikke fiskbar, men etter noen hundre meter finner du flere fine kulper og høler.

I disse finnes det mye kanadisk bekkerøye. Disse tar knallhardt, og innimellom slenger det noen riktig fine på der.

Selv om det bare er 10 cm vann, så prøv å kaste ut flua. Du vil bli overrasket over hvor lite vann som skal til for at fisken holder til der.

 

Hilsen Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Spørsmålet er hvor langt du er villig til å flytte deg enten til fots eller med bil.

 

Røye, ørret og CBR finner du i Store Urarvatn-området. Er usikker på om veien opp dit er åpnet. Det kan du sjekke ved å ringe Bykle Hotel. Fra Bykle kan du kjøre nesten 2 mil inn på fjellet. Har selv hatt positive opplevelser der inne. Båt kan du også leie for å komme over Store Urarvatn.

 

Bilder fra turen i 2004 finner du på bloggen min i fotoalbumet under tittelen "Ut etter Canadisk Bekkerøye, august 2004"

 

Mulig det er tidlig ennå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Henning

FlyBandit,

Bilder fra turen i 2004 finner du på bloggen min i fotoalbumet under tittelen "Ut etter Canadisk Bekkerøye, august 2004"

 

Flotte fisker der Flybandit.

Reiser nå snart, så eg håper eg finner nokon sånne eg og.

 

Takker for svar folkens. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har akkurat kommet hjem fra Store Urarvatn - området. Det er nok 2 uker for tidlig. Ca. 1.august tror jeg sesongen begynner så høyt oppe.

 

Vi så en del fjæremygg og små vårfluer i str. 16. Ellers bare sporadiske vak. Vannet er nok fremdeles for kaldt. Padlet forbi et isflak.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...