Gå til innhold

Gullhoder... Det er farlig det?


Aleksander

Anbefalte innlegg

Var en tur i sjappa i dag og kjøpt noe småtteri blant annet en pakke gullhoder. På pakka sto det en advarsel, den lød:

 

"WARNING: This product contains a chemical known to the state of California to cause cancer and birth defects and other reproductive harms. Do not plase your hands in your mouth after handling the product. Do not place the product in your mouth. Wash your hans after touching the product."

 

Uff da! Detta hørtes ikke bra ut, gullhoder er visst farlig det?

Stakkars fisk, kan vi fiske med disse!? 8-[ laugh.png' alt=':lol:'>

Hva er det egentlig som er så "farlig" med disse...?

 

De hadde også mange isfiskegreier, de hadde noen morsomme saker som jeg ikke helt husker navnet på men de var rundt #12-14 og hadde samme fasong som en tsjekkisk nymfe! Spennede farger hadde de også, holdt på å ta med en pakke men når jeg så prisen, 65kr for to stk så lot jeg det være. De hadde også noen lignende saker med et slags hode på halvparten av kroken med påmalte øyne, det slo meg at disse var perfekte til flotte streamere! noen kreative sjeler her inne kanskje? :D

 

Forresten noen som har noen gode gullhode nymfer på lur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bly er tungt og bly er farlig. - spør rypejegerne.....

 

Tips til gullhodenymfe?

 

Plasser en messingkule (ellerl lignende) i en passende krok og bind en klassisk hareørenymfe. Tro det eller ei; dette er en av mine absolutte favoritter, enten jeg fisker i elv (la den synke, deretter rykkvis inn) eller i stille vann.

 

Ellers så tror jeg faktisk de fleste nymfebeskrivelsene med hell kan utstyres med et "golden head". Så lenge det ikke påvirker bevegelsesmønsteret til det naturlige byttet kan dette være triggeren.

 

Forøvrig har jeg hørt en teori om at gullhode skal immitere luftboblen som nymfer benytter som oppdrift. Akkurat den påstanden skal ikke jeg ta stilling til, men enkelte episoder bekrefter den, andre ikke. PRØV selv. Fisken er ikke intelligent, bare sulten på det som ligner på mat...

 

Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bly er ikke det beste som finnes nei, men så farlig er det vel ikke med noen gullhodenymfer heller. er det bly'et som man snakker om her eller er sakene satt inn med et eller annet ikke bra?

 

Nåja samma det... Jeg skal binde hareørenymfa som du nevner og i tilegg til den har jeg tenkt å binde opp noen red tag og PT nymfer. Noe jeg mangler da folkens? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...