Gå til innhold

Hjelp søkes asap!


Thomas_R

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg og to kompiser turen fra Oslo til Lærdal for å fiske grom ørret etter samtale med elvelagssjefen som fortalte om fine forhold. Da vi kom fram var vannstanden veldig høy så det gikk ikke å fiske i fellessona og fluesona var stengt. Stemninga i laget sank en del hakk og vi vendte snuten østover igjen. Nå er vi "lost" i Ål og trenger sårt tips til et fint sted å fiske...helst rennende vann. Dagens opptur var jegergryta på primusen. Håper noen kan hjelpe oss med å få en solid opptur i morra! PS: Hemsila blir for dyr for oss, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rett nok to mannsaldre siden jeg fisket i Hallingdalselva. Strekningen jeg fisket på var fra under stupet like nedenfor Oppsjø og nedover mot demningen en del lenger ned. Fisken var småvokst og for det meste hvit i kjøttet. Dessuten har jeg fisket en del fra Svenkerud stasjon og i kulpen i den skarpe svingen ca. en kilometer ovenfor stasjonen fikk Norges svar på SNODDAS en på syv kilo samme kveld som jeg og en kamerat reiste hjem igjen. 

 

Men hvordan det er i dag må gudene vite.

 

Magne Fjellstad.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere, hjelpsomme sjeler, som har kommet med tips! En nabo hadde tipset meg om Votna så vi campet der på fredag, men fant bare småfisk (maks 200 gram). Det var da jeg kom på å spørre dere på forumet om hjelp. Dagen etter stakk vi innom en sportsbutikk i Ål og etter en lengre prat med en langhåra fyr ble det til at vi prøvde Hallingdalselva sone 1A, men også her fant vi bare småfisk. Vi ble litt oppgitt og reiste tilbake til Votna for å finne et bedre strekk, men uten hell...bare mer småfisk. Etter frokosten i dag vurderte vi å reise hjem, men været var hærlig og vi lette etter et nytt sted i Votna. Vi fant et utrolig idyllisk område med foss, kulp, strøm og stilleflytende elv. Her fikk vi trua igjen! Jeg fikk 25 fisk i helga, men ingen over 250 gram....lurer på hvor de litt større er..? Kvinda og Holselva skal forhåpentligvis besøkes litt senere i sesongen!

Dette var en liten rapport! Tross en ikke altfor vellykket tur er det godt å komme seg ut og jeg er veldig takknemlig for at dere har svart på innlegget mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...