Gå til innhold

Zpey Unique compact II hvilke ende?


wedv

Anbefalte innlegg

Heir, jeg har kjøpt disse compact klumpene til min en-håndstang men jeg ser zpey sine klumper kommer uten merking på hvilke ende en skal koble mot skytelinen.... Ser på hjemmesiden deres at de skriver f.eks. for flyt/synk 3 klumpen så har den tre farger der tuppen er grå. Da vet jeg hvilke ende skal kobles hvor, men på synk/synk klumpene står det ingen ting. Disse linene er helfarget med en liten del av ene enden som har en annen farge. Hvordan vet jeg hvilke ende som skal kobles til skytelinen her? Har det noe å si med en synk/ synk line da den kanskje har samme tykkelse hele veien ulik flyt/synk som varierer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fiska med flyt/ s5 18g på lpxe #7 og zpey tropic #( i elva i det siste. Har ikke kommet noe laks, men artig uansett. Ble nå en ørretpinne til slutt:) Min erfaring er at klumpen slår for brutalt over dersom en ikke bruker polyleader. Satt på en synk 3 leader fra Rio versitip- mappa i går, og da ble det veldig mye bedre å kaste med og gikk veldig langt. Problemet er at leaderen er iallefall 4 meter  lang, og da er jeg avhengig av plass. Tror Zpey sine leadere er kortere

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...