Gå til innhold

Den norske streamerserien


alhe

Anbefalte innlegg

Hei  :)

Sitter faktisk og binder akkurat den streameren der nå - onsdag, med Messi på skjermen - må bunkre opp noen flere til ukas fisketur  :D Det kommer en detaljert beskrivelse på DVD'n ØB5 - DEL 3 av denne flua, men her er beskrivelsen på kroppen: 

 

Kroppen: 

Du dubber bare litt tykt og røft med den lyse antrondubbingen. Ikke noe fancy. Så pirker du kraftig ut dubbingfibre nedover mot bordet. Bruk dubbingnåla og røsk godt opp i dubbingen et tiltalls ganger. SÅ klipper du hele kroppen på undersiden med saksa, slik at den blir så tykk at den går omtrent midt i krokbøyen i tykkelse sånn cirka. Eller litt mindre (klipp den så den flukter med hodet/gjeller gjerne.). Poenget, som du skjønner når du ser flua, er ikke at den er 3/4 eller 1/2 av krokbøyen, men at flua svømmer, og holder posituren om den driver sideveis gjennom strømkantene også. Ellers, for kroppen, funker det godt å bare imitere en gjennomskinnelig kontur av en liten fiskebuk til et yngel når det gjelder kropp, og en bevegelig figur som holder formen i strøm, på et vis   :) Denne måten er fin, synes jeg. Andre kan synes noe annet. Derfor binder jeg den sånn. 

 

Men her er det ikke noe flash. Ikke noe tinsel. Bare skinnende rent antron uten metallisk/unaturlig glans. Det er av og til et godt poeng. Av og til også ikke - men av og til :-) 

 

Lykke til - det er ei dødelig effektiv flue. Jeg har bundet såpass så alle gutta på gruppa mi på Kola i år skal få prøve den. 

 

Håper det var god beskrivelse på kroppen på DNS. 

Beste hilsen fra, 

André B 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...