Gå til innhold

Vansklig DIGER ØRRET


Gjest Hermansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

Nå trenger jeg hjelp folkens

 

I det krystallklare tjernet jeg fisker vaker det noen DIGRE ørreter, trur et er fisk opp mot 2 kg. De er IKKE selektive, de spiser både mygg, biller, maur og vårfluer og annet krams som kommer flytende UTEN mine fluer.

 

Fisket både med alt av fluer, alle farger, tynn fortom, synkende fortom nymfer og fandens oldemor. MEN DE VIL IKKE TA MINE FLUER.

 

De er ikke sky, vaker 2 - 3 meter fra meg nesten som jeg kan ta de med lang håv.

 

Hva skal til for å få den dritten til å ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da må du variere i fluevalget, lett dressede og lavtflytende.

Testet med ulike mengder med matrialer på kroken?

 

Venter du lenge før du gjør nytt kast? Jeg har nesten blitt grønn av venting men det har lønnet seg.

du må beskrive vaking/insekter mer nøye for at jeg skal kunne si noe eksakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Vaking - faktisk all mulig form til vak, du ser tydlig at den tar klekkere, noen ganger flyr den på på som faen, ser ut som den tar noen digre vårfluer. Men jeg ser ikke de digre vårfluene

 

Insekter - mygg, små svarte vårfluer, biller, maur

 

Noen ganger har jeg latt den ligge der veldig lenge, andre ganger kaster jeg ganske jevt, og har testa alt av fluer jeg har i boksen, fra maur, til mygg pupper, snegler, palmer, alt av døgnfluer i forskjellige stadier - vårfluer

 

De fiska vi har fått i det vannet har hatt ganske variert kosthold, endel mygg, biller og vårfluer, faktisk veldig lite nymfer. Men kan jo være at der den store fisken går er det veldig grunt og fisken ikke ser flua rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...