Gå til innhold

Bleike speyhackel


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Jeg har en speynakke som er oransje og som jeg aldri bruker fordi jeg syns at fargen er helt håpløs. Kan jeg bleike den med typ klorin for å få en annen nyanse enn den ufordragelig oransje? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er du som synes den er ufordragelig swedeElvis? :)

Fisken kan så absolutt ha en helt annen oppfatning.

Hva med å tenke litt komplementært og blande den orange med lyseblått.

Det ville kankje gi et gråtonet inntrykk?

Jeg vet jeg ikke svarer eksakt på tråden din,men har du prøvd fargen og opplevd

den som negativ?

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket du noen kvalitetsforskjell på hårene? Kan det være at det var grizzly som gjorde den ujevn?

Jeg var litt nervøs for at hacklefibre skulle bli mer skjøre, men i mitt tilfelle gikk det helt fint. Har en kompis som bleket en nakke med ren hypokloritt og den nakken ble helt kjeks, også fibre.

Nei, den ble ujevn forde jeg lot den ligge stille. (Er ihvertfall det som ex-kona sa, og hu var god til å få tilbake fargen på tøy etter at jeg hadde vært "snill" og vasket tøy uten å sortere skikkelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jeg har testet den mange ganger og liker rett og slett ikke det jeg ser i vannet. Har ikke spurt fisken. Sitter hardt mentalt det der og har jeg ikke trua på flua så fisker jeg heller ikke bra. Dog ikke så vitenskapelig som jeg skjønner at du tenker på Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Nja, suksess vet jeg ikke om jeg ville si. Nå er den mer oransjegul. Selve blekingen ga ikke noen større effekt. Hadde den i 2 liter vann og 2 cl klorin i nesten to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, suksess vet jeg ikke om jeg ville si. Nå er den mer oransjegul. Selve blekingen ga ikke noen større effekt. Hadde den i 2 liter vann og 2 cl klorin i nesten to timer.

Tydeligvis forskjell på fargestoff som blir brukt. Etter 2 timer så var vannet helt blått og nakken lysere. Hører med til historien at nakken min var av et ukjent fabrikat som jeg fant billig i en Cabelas sjappe.

Håper ikke at mitt"gode" råd myrdet nakken helt for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...