Gå til innhold

Ny Stolsekk


Morten D.

Anbefalte innlegg

Åhh, endelig en tråd jeg kan like,synd den kommer etter julaften. 

Men ny stolsekk skal jeg ha i 2015.

 

Den skal kunne stå stødig også på ruglete elvegrus

Den må romme en grei storlaks.

 

Forsåvidt greit fornøyd med min billige Normark sekk, men litt liten og reimene røyk!

 

Bergans har en med integrert sekk, frister litt, men funker det, tror den heter Tuva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, endelig en tråd jeg kan like,synd den kommer etter julaften. 

Men ny stolsekk skal jeg ha i 2015.

 

Den skal kunne stå stødig også på ruglete elvegrus

Den må romme en grei storlaks.

 

Forsåvidt greit fornøyd med min billige Normark sekk, men litt liten og reimene røyk!

 

Bergans har en med integrert sekk, frister litt, men funker det, tror den heter Tuva?

Ser etter en som er litt kjappere å slå opp og ned. Kjekt å kunne flytte seg raskt. Ellers trenger den ikke være så stor, har stort sett bare en ekstra genser og litt mat og drikke. Hvis jeg tar livet av en fisk, er den stort sett ikke større enn at den får plass i en lomme:) Hvilke andre kriterier er viktige å tenke på når man velger sekk?

 

Fauna Bjørnen EVO  <<l

Så jo vanvittig behagelig ut. Litt dyr kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolsekk er langt på vei det viktigste fiskeutstyret jeg kan tenke meg, siden det blir usakelig mye sitting på ræva i løpet av en sesong :-)

Har prøvd mange, uten at noen har skilt seg ut som veldig mye bedre/verre enn noe annet.

Det viktigste for meg er at de har en sittehøyde jeg trives med når de er utslått, og at de er nogenlunde stødige.

Har en Nordmark og en Abu sekk, og det eneste jeg savner ved disse er at de burde vært vanntette, eller hatt intregert regntrekk.

Justerbar ryggstøtte og utskyvbar skammel hadde selvfølgelig vært optimalt, men da blir det fort et vektproblem ;-)

Endret av -Lars-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...