Gå til innhold

Frustrert Fluebinder... Er Jeg Alene?


Viktor Storelv

Anbefalte innlegg

Både 2488 og 212 vil garantert fange fisk. Bindetråd eller annet materiale du måtte ha som kropp, så ei cdcfjær som du bretter over thorax av dubbing eller påfuglherl. Sjekk once`n`away og runes myggklekker i fluedatabasen for bilder, så skjønner du hvor jeg vil hen. Noen slike klekkere, griffiths gnat og f-fly så skal det være fullt mulig å fange litt fisk til våren. Dette er 3 fluer som krever veldig lite av både materialer og fluebinder =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke finne noen bilder eller beskrivelser av denne...

Har bundet noen griffiths nå. Men skulle hatt en enkel myggimitasjon, også som klekker. Har tmc 112tr og 212tr til disposisjon, samt svart biot, cdc og litt annet snacks.

skal se om jeg får lastet opp et bilde av den i morgen. består av krok. 10-12 runder rød bindetråd å 2 små cdc fjær i grå. gjort på under ett minnutt. meget effektiv flue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere, eller lengere?

Alt var nok ikke av det kaliberet nei hehe. Men en del var egentlig brukanes... :) men nå har jeg en plan, og det er fokus på mygg først :)

Takk for gode ord btw. Har det noe for seg å legge cdcen over thorax egentlig? Og kan/burde man lage en liten *knert* cdc helt nederst? Som en slags kort hale?

Og hviordan unngår jeg at denne lander slik at den blir liggende på siden i vannet?

Endret av ViktorS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er en variant av frisør myggen.. fisker kanonbra..og lages på 1min. her på tmc 212y #17 litt rød bindetråd og 2-3 små cdc i valgfri nyanse. jeg syntes grå- grå/svart syns godt.

kan bindes på hva slags krok du vil.. jeg bruker dem like så på rett som cuvet krok fra str 14-20.

Er ingen proff fluebinder jeg heller.. så kom med kritikk dem som måtte ha det gggood-luck

post-4217-0-77814100-1423404709_thumb.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere, eller lengere?

Alt var nok ikke av det kaliberet nei hehe. Men en del var egentlig brukanes... :) men nå har jeg en plan, og det er fokus på mygg først :)

Takk for gode ord btw. Har det noe for seg å legge cdcen over thorax egentlig? Og kan/burde man lage en liten *knert* cdc helt nederst? Som en slags kort hale?

Og hviordan unngår jeg at denne lander slik at den blir liggende på siden i vannet?

Litt fyldigere/mere, så den fortsatt flyter etter litt kontakt med vann, dvs tåler et par speykast og litt kåling. Når det kommer til å flyte riktig, så er det enklest å fukte bakkroppen med spytt eller vann og kun impregnere flotøren :) Da er jeg ganske sikker på at den vil lande riktig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er en variant av frisør myggen.. fisker kanonbra..og lages på 1min. her på tmc 212y #17 litt rød bindetråd og 2-3 små cdc i valgfri nyanse. jeg syntes grå- grå/svart syns godt.

kan bindes på hva slags krok du vil.. jeg bruker dem like så på rett som cuvet krok fra str 14-20.

Er ingen proff fluebinder jeg heller.. så kom med kritikk dem som måtte ha det gggood-luck

For min egen del ville jeg ha bundet den med atskillig tynnere kropp og med at atskillig mindre haleparti.

Men i og med at den fisker kanonbra så er det kanskje bare noe jeg tror på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del ville jeg ha bundet den med atskillig tynnere kropp og med at atskillig mindre haleparti.

Men i og med at den fisker kanonbra så er det kanskje bare noe jeg tror på?

Det kan man jo gjøre litt etter eget ønske det Tom. men jeg har fisket med denne sånn ca sånn den ser ut her. er kun et lag på kroken med rød tråd.  12/0 men kan jo sikkert bruke bare 2 små cdc å sammle det litt mere oppå kroken for å få en litt tynnere proffil. bakdelen kan man stusse litt etter eget ønske ute i felten,om man øsker den kortere. bruker å klippe den ca 2mm bak bakre surring, men jeg syns den funker bra sånn <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...