Gå til innhold

Stangbygging og bestilling fra USA


vim

Anbefalte innlegg

Må bare sørge for at Jon Lewis, som jeg ble tipset om i en annen tråd her, får sin rettmessige og positive omtale.

Jeg har ved to anledninger bestilt varer fra han. Første sendingen klarte posten å ødelegge, men han sendte ny pakke uten å mukke (før den forsvunnede pakken dukket opp i retur, så det kunne jo vært jeg som lurte han).

Pakke nr. to mottatt i dag: En Sage XP 590-4. Komplett med topp Rec komponenter, rør og trekk for 2700,- inkl. frakt er ikke ille.

Forhåndsbetaling via PayPal er vel eneste mulige minus med denne løsningen.

 

Nå blir det vanskelig å velge mellom vinterens to stangbyggprosjekter - XP eller SLT. Kan jo bli stresset av sånne valg, når ørreten vaker som besatt rundt ørene på en stakkar.

 

Bilder på nybygget kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sørge for at Jon Lewis' date=' som jeg ble tipset om i en annen tråd her, får sin rettmessige og positive omtale.

Jeg har ved to anledninger bestilt varer fra han.

[/quote']

Slutter meg til... Ikke noe tull med den karen.

Pakke nr. to mottatt i dag: En Sage XP 590-4. Komplett med topp Rec komponenter, rør og trekk for 2700,- inkl. frakt er ikke ille.

He he, så du måtte ha begge du også ;-)

 

Det som er litt kult med å ha både slt'en og xp'en er at du skulle være rimelig godt dekka fra line 3 til line 6 ;-) Har målt CCS verdier på slt'en min og den har ERN = 4.5 så den skulle være fin å fiske med 4'er liner (sikkert også 3'er liner). Mens xp'en nok triver helt utmerket med 6'er liner...

 

Forøvrig har jeg kikka så øyet bir stort og vått på denne siden: http://www.performanceflyrods.com/ så det spørs om jeg bygger selv neste gang...

 

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært fristet til å prøve #4 snøre på SLT ja. Nesten så den kollapser med litt for mye krefter og mye femmerline ute, der andre stenger fortsatt holder stand. Men duverden for en deilig stang det er. Blir nok kosestanga, med XP som litt mer allround.

 

Godt fiskesesongen snart er her. Vinter er dyrt! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Jeg har også vært fristet til å prøve #4 snøre på SLT ja. Nesten så den kollapser med litt for mye krefter og mye femmerline ute' date=' der andre stenger fortsatt holder stand.

[/quote']

hvoran stanga oppleves tror jeg avhenger sterkt av hva man er vant med. Jeg har fisket i mange år med en Scott G. Så jeg synes ikke slt'en er slapp :D

Men duverden for en deilig stang det er. Blir nok kosestanga, med XP som litt mer allround.

Enig i at det er ei deilig stang. Og mer enn sprek nok til å bli min allrounder, men så har jeg ikke fått testa xp'en ennå da...

Godt fiskesesongen snart er her. Vinter er dyrt! :roll:

Ikke snakk. Godt det snart er sommer så man kan slutte å kompensere for manglende fiske.

 

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...