Gå til innhold

Glomma 06.04.06


Jan Erik Lund

Anbefalte innlegg

Ole M. og jeg hadde avsatt dagen i dag til en tur i Glomma. Været var så som så, gradestokken viste -0,5 og det var lett snø i lufta da vi ankomm elva. Men bare det og komme frem og se at det var åpent vann å elva som rant stilleflytende nedover ga ro i sjela :) Nymfer og nappindikatorer ble rigget med kalde skjelvende hender. Og den berømta kaffekoppen som skal lissom roe ned nervene før en setter i gang, ble slukt så nesten alt innvendig brant opp :shock: . Ut i elva som hadde en temp på 2 grader og vinden som blåser kaldt i nakken ga liksom beviset på at jaggu er det vinter ennå. Etter en stund så registrerte jeg at nappindikatoren stoppet opp i strømmen, hmmmm.....bunn??? Jeg strammet opp,og jaggu der var det fast fisk. Etter en stund med litt forsiktig kjøring(med frykt for å miste årets første) gled en fin ørret inn i hoven :eek: .

 

Vi beveget oss litt lengre ned for å se litt på 'tørrfluestrekket' men hadde vel egentlig ingen forhåpninger om å se noe. Etter en stund når jeg står der og kaster så skjer det, vak...VAAAAAAAAK.Det blir fort byttet til tørrfluer. Vi prøver mye forskjellig men fisken står langt ut, og det er ikke enkelt og se hva som blir tatt, så fangsten blir mager. Kulden gjør at vi bytter på og kaste på vakende fisk, og tilslutt så er vi så stivfrossne at vi avslutter dagen. Men utrolig godt å være i gang :)

 

Takk for en fin tur Ole M

post-450-13949846345959_thumb.jpg

post-450-13949846347081_thumb.jpg

post-450-13949846347521_thumb.jpg

post-450-13949846347889_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...