Gå til innhold

sjøørret eller brunørret eller.....


Jarle

Anbefalte innlegg

Var en tur for å fange meg sjøørret i en straum litt utenfor Bergen idag.

Etter å ha hørt om fine fangster reiste jeg og en kollega innover med store forhåpninger. da vi kom frem var det snø, regn, sol om hverandre. Da vi begynte å fiske tok det ikke mange kastene før det beit på. det var ikke store krabaten, men det var en Brunørret! videre fikk vi vi sjøørret og brunørret om hverandre. Største fisken var en brunørret på ca 7hg. Kanonfin fisk. Etter som timene gikk og alle årstidene gikk forbi oss begynte det å klekke masser av fjærmygg. Dette fikk fisken også med seg..Vakene ble mer og mer regelmessige og det var deilig å se. det som var mindre bra var at vi overhodet ikke hadde tenkt å ta med utstyret til fjærmyggfiske......men til helga :twisted: ..........uansett en kjempetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at dere lyktes. Var ute en tur i en strøm utenfor Bergen som det heter i dag tidlig, fisk oppe og vaket, muligens fjærmygg men mer sannsynlig tanglopper i/rett under overflaten. Og nei jeg hadde ikke det som skulle til... Det virker som om det er en rekke steder heromkring med brakkvann der det huserer både "brun"- og "sjø"-ørret, arten er vel strengt tatt den samme. Nå for tiden er det jo kjekkere å få brunørret, de er i mye bedre forfatning enn sjøørretene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...