Gå til innhold

Guideline LPX vs Fario #5


alhe

Anbefalte innlegg

Noen som vil anbefale, eller har prøvd Guideline Exceed, LPX eller Fario? Hvem gir mest valuta for pengene? Alle i klassifisiering 9' #5.

 

Jeg får rabatt hos en bekjent, og vurderer en av disse.  

 

 

Edit: Skriver om tråden til LPX eller Fario. Det er disse det kommer til å stå om. 

Endret av alhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er snakk om den nye fario crs er det ikke tvil. Da velger du farioen. Prøv den med experience snøret #5. Så får du kjenne hva stanga er god for :) 
Er det gamle fario vs lpxe er det noe annerledens. Farioen er en veldig dyp stang, men samtidig noe toppstiv som gjør den veldig presis å hurtig fordeom. En fantastisk allround stang til ørretfiske. Vannkast, nærfiske osv. helt konge :) 
Lpxe er det noe mere jevn aksjon på. Kort fortalt en bedre ren overhodestang vil jeg si. Å du vil kaste lengere overhode med lpxe enn fario. Likevell ville jeg valgt farioen pågrunn av aksjon som gjør den mere fleksibel til alt av ørretfiske. Men om du kun fisker på vidda med god plass i bakslengen osv vil du stortrives med lpxe. ps. Da snakker jeg gamle fario vs. lpxe. Er det snakk om nye crs velger du den uten å nøle ! :) 
 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...