Gå til innhold

På jakt etter ny håv!!!!


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jeg er på jakt etter ny håv og har blant annet vurdert om å kjøpe en håv med innlagt vekt i håndtaket. Er det noen som vet om disse vektene er presise???(ser at Nordig outdoor fører håver med vekt i håndtaket, men jeg aner ikke om disse er noe bra)

Primært ønsker jeg meg en så lett håv som mulig med finmasket nett så jeg kan sette tilbake fisken uten at nettet er med på å skade den.

 

Kunne gjerne tenke meg å kjøpe en lett håv i aluminium og ikke tre.

Hvilke forhandlere er aktuelle her???????

 

Håper noen har erfaringer de kan dele med meg her.

 

Terje Refsahl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker for svar JK og Flemming.

Burde kanskje ha tatt meg tid til å gå igjennom forumet på fluefiskesiden.

 

Jeg har foreløpig lagt merke til Mc Lean håver. Det ble sagt at de er å få kjøpt hos Nordisk fiskeutstyr, men jeg kan ikke se disse på nettsidene dems. Er det noen som vet om disse kan kjøpes hos forhandler i Norge, eller må man handle dem rett fra NZ?

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje,

 

De blir snart å finne i butikkene. Streamstix har distribusjonen på disse i Norge nå. De er forøvrig meget nøyaktige, og av en kvalitet du knappest finner maken til. Prisen blir lavere nå enn da en annen distributør solgte dem.

 

Jeg har brukt McLean håver i 4 år nå, så jeg kan personlig gå god for kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei Tore!

Et raskt spørsmål i den forbindelse.

Hvordan er nettmaskene med tanke på C&R.

Snakket akkurat med Nordisk og de sa at nettmaskene kunne nok gjerne vært enda mer finmasket.

 

Terje!

 

 

Terje' date='

 

De blir snart å finne i butikkene. Streamstix har distribusjonen på disse i Norge nå. De er forøvrig meget nøyaktige, og av en kvalitet du knappest finner maken til. Prisen blir lavere nå enn da en annen distributør solgte dem.

 

Jeg har brukt McLean håver i 4 år nå, så jeg kan personlig gå god for kvaliteten.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg kjøpte min på NZ og den er knuteløs og finmasket. Du får dem med forksjellige masker. Vekta er som tmags sier meget nøyaktig og derfor måtte jeg kjøpe en til bruttern også for å unngå de årlige kranglene om hvilke som var tyngst...

Her er den i aksjon:))

post-367-13949846478896_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Jeg kjøpte min på NZ og den er knuteløs og finmasket. Du får dem med forksjellige masker. Vekta er som tmags sier meget nøyaktig og derfor måtte jeg kjøpe en til bruttern også for å unngå de årlige kranglene om hvilke som var tyngst...

Her er den i aksjon:))

Takker Nicolaj!

Det blir nok den tror jeg.

 

Stilig bilde forresten!!!!!!!

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore!

Et raskt spørsmål i den forbindelse.

Hvordan er nettmaskene med tanke på C&R.

Snakket akkurat med Nordisk og de sa at nettmaskene kunne nok gjerne vært enda mer finmasket.

 

Terje!

 

 

Terje' date='

 

De blir snart å finne i butikkene. Streamstix har distribusjonen på disse i Norge nå. De er forøvrig meget nøyaktige, og av en kvalitet du knappest finner maken til. Prisen blir lavere nå enn da en annen distributør solgte dem.

 

Jeg har brukt McLean håver i 4 år nå, så jeg kan personlig gå god for kvaliteten.[/quote']

 

Enda mer finmasket?? :shock: Mulig de hadde den med det grønne, knuteløse nettet. Disse er med finmasket C&R nett. Blir det finere enn disse blir det mye vannmotstand når du drar håven gjennom vannet ved "stup-håving". Heh, nytt uttrykk :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...